Vakantie

15 augustus 2022 - Marina di Bibbona, Italië

Op dit moment lig ik heerlijk op het strand hier op Marina di Bibbona. Wat gaan de weken toch snel bedenk ik mij, voor ik het weet is het weer zondag en is de week weer voorbij. De mobilehome die ik voor 10 dagen heb gehuurd moet ik morgen alweer verlaten en dan ga ik verder naar de volgende locatie.

Afgelopen dinsdag ben ik 's morgens naar de markt in Cecina geweest. Heerlijk lopen struinen tussen de kledingkramen met dames kleding. En uiteraard kon ik het niet laten om 2 leuke jurkjes voor een mooi prijsje te kopen. En dan kom ik tussen al deze kramen mijn oude buurtjes tegen. Dat was echt een leuke verrassing. Leuk om toch zo ver en lang van huis te zijn en dan bekenden tegen te komen. De planning was om in de middag naar San Simignano te gaan maar aangezien het 1,5 uur rijden is heb ik besloten om dit morgen te gaan doen. In plaats daarvan ben ik heerlijk een paar uur richting strand gegaan.

Woensdag na het ontbijt rij ik richting San Simignano. Zodra ik richting het platteland rij begint het zo prachtig mooi te worden. Het lijken wel ansichtkaarten de uitzichten die na iedere bocht te voorschijn komt. Al die verschillende landschappen op een relief  klein stuk Italië. Wat is dit onwijs genieten. Zeer regelmatig stop ik om een mooie foto te maken. Wel jammer dat ik met mijn camera niet het zelfde effect hebt zoals ik het met mijn blote oog zie. Want serieus het is zo mooi!!! In San Simignano ben ik maar een uurtje gebleven want de vele verschillende plaatsen die ik ondertussen gezien heb lijken toch best op elkaar. Terug neem ik een andere route en wederom stop ik regelmatig om een foto te maken. Uiteindelijk ben ik veel langer weg geweest dan ik had verwacht. Maar wat een mooie dag is dit. Weer een herinnering rijker.

De andere dagen is het heerlijk genieten op het strand en lees ik wat, drink ik lekker een wijntje en geniet van het vrij zijn en het niets moeten.

Vrijdag komt mijn vriendin Elly naar mij toe met de auto, ook zij heeft een sabbatical genomen van een half jaar en heeft tot gisteren in een hotel gewerkt in de Dolomieten en gaat nu ook even genieten van het Dolce vita in Italië. Dus een afspraak om elkaar te zien was snel gemaakt. Wat resulteerde in een gezellige avond met heel veel wijn. Elly blijft in ieder geval tot maandag want dan moet ik sowieso mijn mobilehome verlaten. Daarna gaan we verder opzoek naar een leuke accommodatie. Dit is een leuke uitdaging tijdens het hoogseizoen.

Vandaag is het alweer zondag en is het een bewolkte dag en dus perfect weer om een mooie route te gaan rijden.  We gaan eerst richting Castagneto Carducci. Ook zo een heerlijk Italiaans dorpje, waarbij er meer toeristen rond lopen dan dat je de locale bevolking ziet. Na een cappuccino en een croissant te hebben genomen rijden we richting Bolgheri. Dit is 1 van de bekendste en meest gefotografeerde weg van Italië. Uiteraard moet ik ook deze op camera vastleggen. Er is heel wat geduld voor nodig voordat de juiste foto gemaakt is want iedere keer komt er weer een auto aan. Maar uiteindelijk hebben we wat mooie foto's. Terug bij ons mobilehome gaan we driftig op zoek naar een leuke, betaalbare accommodatie waar we morgen heen kunnen.  Na lang zoeken hebben we er 1 gevonden die aan al onze wensen voldoet. Het is toch iedere keer weer een dingetje om een leuke accommodatie te vinden. Als om half vijf de zon weer gaat schijnen besluiten we om voor de laatste keer nog even een duik in de zee te nemen.

Deze 10 dagen op de camping zijn voorbij gevlogen. Nu mijn spullen in pakken en morgen weer verder. Nu richting Fiesole. Daar hebben we een B&B geboekt. Maar daar lezen jullie volgende week meer over.

Piu tardi.

Ciao Marjo

1. Paula:
    15 augustus 2022
    Wat ben je weer lekker bezig, even hier dan weer daar, heerlijk. Blijf genieten❤️
  2. Marjo:
    22 augustus 2022
    Blijf ik nog heerlijk doen mop.
    Heel hard genieten van alles. Ik wil niet meer terug. Hihi
  3. Simone De ligt:
    15 augustus 2022
    Hey Marjo, echt genieten! Prachtig daar, als ik het zo lees. En altijd het zonnetje, fantastisch 🤩 en elke keer weer een ander mooi plekje…. Je hebt geen heimwee naar Nederland? Straks in Nederland krijg je heimwee naar Italië 🇮🇹
    Groetjes vanuit Tenerife 🏖⛱☀️
  4. Marjo:
    22 augustus 2022
    Het is zo genieten van elke dag weer mooi weer. Serieus, dat verveeld nooit. En dat rond reizen is ook zo geweldig. Ben net zo een zigeuner. Morgen tot zaterdag heb ik een accommodatie geboekt maar daarna ?
    En echt ik totaal geen heimwee naar Nederland. Italië is echt mijn thuis land. Kon ik iedereen maar mee nemen. Straks inderdaad wel naar Italië.
    Heb je het lekker op Tenerife?
  5. Marcia:
    15 augustus 2022
    Heerlijk weer om te lezen jouw belevenissen 👌🥳
  6. Marjo:
    22 augustus 2022
    Ik blijf ook nog even doorgaan.
    Veel liefs
  7. Gré de Graaf:
    16 augustus 2022
    Leuk verhaal weer Marjo, blijf genieten
  8. Marjo:
    22 augustus 2022
    Blijf ik lekker doen Gre. Nu Diego weer thuis is kan dat ook weer.
  9. Jantien:
    Leuke blog weer Marjo!
  10. Marjo:
    22 augustus 2022
    Dank je wel Jantien. Maak ook zoveel mee.
  11. Karin:
    16 augustus 2022
    Geniet ervan je mooie verhalen !!
    Top !!
    Liefs Karin
  12. Marjo:
    22 augustus 2022
    Lieve Karin dank je wel voor je lieve reacties.
    Ik ben er nog een aantal weken dus je kunt nog even blijven lezen. Veel liefs
  13. Nanda Mulder:
    17 augustus 2022
    Heerlijk zo, doe je de groeten aan Elly en geniet weer verder😘
  14. Marjo:
    22 augustus 2022
    We hebben het zo leuk gehad samen. Nu is Amber bij mij en morgen zie ik Elly weer tot zaterdag. Dan in de buurt van Bologna. Dikke knuffel
  15. Esther IJskes:
    18 augustus 2022
    Hai Marjo,
    Fantastisch weer om je verhaal te lezen.
    Volgens mij krijg jij het lastig als je weer voor lange tijd op 1 plek moet wonen als je terug bent in NL en weer in een dagelijks patroon valt.
    Je bent nu vrijer dan vrij! Geniet nog lekker 👌😘
  16. Marjo:
    22 augustus 2022
    Es dit vrije leventje is zo heerlijk. Je hebt helemaal gelijk dat het straks moeilijk zal zijn om weer een normaal leven te leiden. Maar ik ben al weer plannen aan het maken om volgend jaar het nog een keer te doen.
    Maar dan als beheerder bij een accommodatie. Lijkt mij ook heel leuk.