De Marken, Umbrie en Toscaanse kust in 1 week.

8 augustus 2022 - Marina di Bibbona, Italië

Na een slechte nacht slapen ben ik weer vroeg wakker. Ik ga eerst maar eens koffie zetten en kijken of de schorpioen nog steeds veilig onder het glas zit. Gisteravond zag ik hem opeens in het appartement lopen. Ik schrok mij dood en ik heb er een glas overheen kunnen zetten. Ik heb geen idee of deze kleine schorpioen steekt of iets anders maar ik ga het lot niet tarten. Ik zit heerlijk van mijn kopje koffie te genieten van het uitzicht als ik Carolien mijn naam hoor roepen. Joehoe Marjo. Er bekruipt mij een onbestemd gevoel. Ze komt toch niet vertellen dat ik nu al weg moet.  Jawel dus.  Ze krijgen nieuwe gasten vanmiddag en dat betekent dat ik heel snel alles moet inpakken en ik weer weg moet.  Dit is niet de afspraak maar wat kan ik ertegen doen. Niets Pfffff wat is dit balen want waar moet ik nu weer heen. Eerst maar koffie drinken,  ontbijten, douchen ,inpakken en dan rustig bekijken waar ik heen kan besluit ik. Alleen kalmte kan mij redden. Vriendin Moon helpt mee zoeken en zo boek ik een of andere Agriturismo genaamd. Santa Croce. Niet zover rijden 35 minuten. Als ik daar aankom is het helemaal geen agriturismo maar een bedrijf.  Gelukkig helpt een aardige Italiaan deze toch wel wat paniekerige blonde dame uit die Ollandese. Er is wel een agriturismo met deze naam maar wederom is het 40 minuten rijden. Waar heb ik in hemelsnaam dan geboekt vraag ik mij af. In Umbrie dus.  Uiteindelijk kom ik aan bij de agriturismo en word ik geholpen door een vriendelijke eigenaresse. Ze is zeer verbaast want zij heeft helemaal geen boeking gehad deze dag, en ook niet op mijn naam. We denken dat ik de reservering niet heb bevestigd. Ik kon blijven maar zij weet ook een mooie borgo met zwembad. En dat is met deze temperatuur nog een betere optie. De dame pleegt een telefoontje en ik krijg het goeie nieuws dat ik naar de borgo kan. En daar van we weer verder op weg naar de borgo Umbro. Super mooie accommodatie en een heerlijk zwembad als ik het zo bekijk. Ik kan hier heerlijk blijven tot vrijdag. En wat nog beter is, ik kan er niet  uitgegooid als er beter betaalde gasten komen. Wat een lekker gevoel is dit. Maar het blijft toch een raar verhaal bij die accommodatie in de Marken. Ik kan er nog steeds niet over uit.

Hoogste tijd om bij te komen van alle hecktiek van de laatste dagen en van de vele uren auto rijden.  Vandaag en morgen ga ik even niets anders doen dan relaxen met mijn ereader bij het zwembad zitten. En wat ook wel eens fijn is is gewoon aan tafel aan kunnen schuiven, je eten bestellen en als je klaar bent weer zo weg kunnen lopen. Donderdag aan het eind van de middag bekruipt mij toch een wat  onrustig gevoel, het is de hoogste tijd om op onderzoek uit te gaan in deze geweldige mooie omgeving. Na een snelle douche te hebben genomen en een leuk jurkje te hebben aangetrokken rij ik naar Gubbio. Een leuk plaatsje wat tegen een helling aangebouwd is waardoor het net lijkt of de huizen, kerken en  monumenten tegen een berg aangeplakt zijn. En de straatjes zijn mega stijl. Met de auto is het al een flinke klim om in het plaatsje te komen maar in het dorp zelf worden mijn benen ook flink aan het werk gezet. Ook wel weer fijn even wat doen na een paar dagen rust. Ik begin langzamerhand te beseffen dat dit is wat ik de aankomende 2 maanden kan, ga en mag doen. Genieten van het Dolce vita. Wat is dat toch een heerlijk idee. Waar ik wel enorm aan moet wennen is het alleen zijn.  Dat valt mij behoorlijk tegen.  Hopelijk went het snel.

Vrijdag heb ik al vroeg mijn spullen in de auto en zit ik om acht uur zelfs als eerste aan het ontbijt. Vandaag moet ik namelijk een flink stuk rijden. Ik moet 3,5 uur rijden. Ik heb namelijk een mobilehome voor 10 dagen voor een leuke prijs over kunnen nemen. Wederom weer op een camping, dat is een beetje de story of my live deze zomer lijkt wel, maar deze camping ligt pal aan het strand en is ook dicht bij leuke plaatsjes. Afgelopen week ben ik dus eerst naar de Marken gereden, daarna zat ik in Umbrie dicht bij Gubbio en nu rij ik weer richting de kust. Dat zijn heel wat km in een paar dagen. Voordat ik naar de camping rij ga ik eerst bij Marleen, Hans en Nova langs, zij zijn namelijk in buurt op een camping. Aangezien zij vanavond helaas terug naar Nederland rijden hebben  we voor vandaag afgesproken. We hebben een ontzettende  gezellige middag, met een limonchello spitz erbij liggen we uren te kletsen in het water. Nadat we nog pizza met elkaar hebben gegeten vertrek ik rond zeven uur richting mijn eigen camping en gaan Marleen, Hans en Nova richting huis. Helaas.. Ik ben nog net op tijd om in te checken want om acht uur is de receptie dicht. Als ik een kwartier later langs loop is ie ook echt dicht. Normaal nemen ze het niet zo nauw met de tijden maar deze receptie wel dus. Mijn mobilehome is een mooi groot huisje in een laantje met alleen Italianen als ik het zo even snel bekijk. Nu eerst maar eens al mijn spullen uitpakken en opruimen. Dat is iets waar ik wel genoeg van begin te krijgen dat in en uitpakken steeds weer. Maar ik besef dat het is iets wat ik de aankomende 2 maanden nog heel vaak zal moeten doen. Maar het zijn ook deze dingen die allemaal bij dit grote avontuur horen. Want dat is toch wat het is, Een groot avontuur..Ik ben dit avontuur aangegaan in april en ik sluit het pas eind september af. Dat zijn nog heel wat dagen om leuke dingen te beleven, mooie dingen te zien en leuke contacten te maken. Ik heb totaal geen heimwee naar Nederland maar wat ik af en toe is de gezelligheid en knuffels van thuis. Maar die schade haal ik straks wel weer in.

Maar eerst nog veel genieten hier aan de Toscaanse kust en plannen maken wat ik wil gaan doen en wil zien. Morgen ga ik eerst naar de markt in Cecina en vervolgens rij ik daarna richting San Simignano. Die omgeving is zo mooi, dat weet ik nog van jaren geleden toen ik in deze omgeving zat. Dat wordt heel veel stoppen en genieten van de mooie uitzichten. Want daar kan ik niet genoeg van krijgen.

Ik zeg ciao en tot volgende week weer.

1. Gabriella Visser:
    8 augustus 2022
    Jeetje Marjo, het is gewoon een avontuurlijk spannend boek wat ik steeds lees, wat maak jij veel mee! Ben ontzettend trots op je hoe je dit allemaal toch doet. Nu gelukkig even 10 dagen een beetje rust. Ga lekker genieten en even ontspannen dat heb je nu wel even verdiend en daarvoor ben je ook in Italië. Er komt vast nog heel wat op je pad, je weet het karma, dus dat moet goed komen! Dikke zoen!
  2. Marjo:
    22 augustus 2022
    Wat een mooie woorden schat. Net als telefoongesprek gisteren.
    Nog even en dan komen jij en Eef gezellig. Ik zie er naar uit mop.
    Dikke kus.
  3. Paula:
    9 augustus 2022
    Blijf lekker genieten wereld reiziger, wat een avonturen weer. ❤️😘
  4. Marjo:
    22 augustus 2022
    Ga ik zeker blijven doen. Weken gaan veelste snel nu.
    Dus nog meer genieten van dit heerlijke mooie land.

Veel liefs
  5. Colette:
    9 augustus 2022
    Super stoer allemaal en ik geniet enorm van jouw updates! Wat een avontuur en wie weet wat het je allemaal nog gaat brengen ❤️
  6. Marjo:
    22 augustus 2022
    Ik geniet zo van mijn avontuur. En nu is Amber gezellig bij mij. Heerlijk even tijd met mijn kind doorbrengen.
    Nog 5 weken op avontuur . Elke dag alles eruit halen.
    Veel liefs van ons
  7. Gré de Graaf:
    9 augustus 2022
    Jeetje Marjo, wat een rollercoaster af en toe, ik hoop dat er ook wat rust komt, ga ff genieten nu. Groetjes Gré
  8. Marjo:
    Dikke kus lieve Gre. Zo leuk dat jij altijd reageert. Dank je wel xx