Hoog hoog seizoen

15 augustus 2023 - Fiano Romano, Italië

Het is alweer wat weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Ik voelde al die weken wel de druk maar het ontbrak mij aan de tijd om er ook daadwerkelijk voor te gaan zitten. Maar nu dan weer een blog over de afgelopen weken.

Het lijkt alweer zo lang geleden dat Amber en Coen mij gezellig kwamen op zoeken. 5 heerlijke dagen hebben wij samen genoten. We hebben afwisselende dingen ondernomen maar Rome bezoeken stond uiteraard op de eerste plaats. Aangezien het overdag erg warm was gingen wij 2 x eind van de middag richting de stad want dat is toch een stuk aangenamer En Rome bij avond is toch adembenemend Vooral de Piazza del Spagna en de trevi fontijn zijn de blikvangers. Maar ook de pantheon is schitterend bij het zachte licht.

Amber en Coen heb ik maandagavond afgezet bij het treinstation. Dinsdag heb ik overdag afgesproken met mijn neef Erwin en zijn vrouw Marion in Orvieto. Zij zijn op vakantie in Umbrie en zitten een uur van Orvieto vandaan. En het is dan toch wel erg leuk om elkaar hier te zien.  Orvieto is zo een leuk plaatsje en heeft een prachtige Duomo en zeker de moeite waard om te bezoeken als je in deze omgeving zit. Na een uitgebreide lunch nemen we afscheid. Want dinsdagavond om half tien stond ik weer op het trein station om Roan en Romy op te halen. Zij blijven 10 dagen bij mij. Na een aantal weken alleen te zijn geweest is het super gezellig om mijn kinderen weer bij me te hebben. Ook met Roan en Romy bezoek ik wederom Rome. We gaan een dag naar lago di Bracciano, gaan zwemmen bij een groot zwembad hier in Fiano Romano, en na mijn bezoek aan Orvieto wou ik dit ook aan hun laten zien. Na Orvieto zijn we doorgereden naar Civita di Bagnoregio, het staat bekend als 1 van de bekendste dorpen in Italië, ze noemen het ook wel de stervende stad. Het ligt gelegen op een turfsteenheuvel van 443 meter hoog. De naam stervende stad is omdat dit stadje bedreigd wordt door de voortdurende erosie, afkomstig door wind, regen en 2 stromen water, afkomstig van de heuvel. In dit stadje wonen nog maar 4 a 5 mensen.  Het was een hele pittige wandeling waarin mijn conditie weer flink getest werd. Roan en Romy haakte bij het begin al af maar ik ben blij dat ik het gezien heb. De andere dagen dat zij bij mij waren moest ik uiteraard wel gewoon werken want dat is iets wat elke dag weer terug komt. Dankzij de shuttlebus op de camping konden zij zelf ook nog een aantal x naar Rome. Donderdagmiddag heb ik ze snel naar het station gebracht aangezien ik weer een aantal nieuwe gasten verwachtte. En onder de te verwachte gasten zaten ook de ouders van Coen. Ik hoor jullie denken.. weer bezoek, ben je wel eens alleen?  Anke en Marcel hebben een eigen mobile home en kunnen lekker hun eigen gang gaan. Maar uiteraard gaan we ook naar.. Rome. Aantal keren dat ik naar Rome ben geweest zijn niet meer te tellen. Maar iedere x kom ik toch weer in buurten/ omgevingen waar ik nog niet eerder ben geweest. De functie van reisleidster is mij op het lijf geschreven vind ik. Ook op de camping deel ik mijn ervaringen graag met de gasten, want hoe fijn is het als je info krijgt over parkeren, metro/trein, restaurantjes, markten en ook niet geheel onbelangrijk in deze mega stad.. de zakkenrollers.

Vandaag is het een nationale feestdag hier in Italië. En daar hebben ze er heel wat van. Het is dus nu drukker dan druk. Gisteren is mijn vriendin Linda gezellig deze kant op gekomen voor een weekje. Het was en zijn dus hele gezellige tijden waarin ik zit. Precies wat ik eigenlijk voor ogen heb, wonen en werken in Italië en dat familie en vrienden mij regelmatig opzoeken. Het is en blijft toch wel mijn ideaalbeeld. Maar nu eerst nog een aantal weken flink hard werken en genieten voor ik in de auto stap richting Nederland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marlies:
    15 augustus 2023
    Leuk om weer te lezen Mar!
    Neem alle laatste weken maar goed in je op en geniet van elk moment. Maar dat doe je zo te lezen zeker..
  2. Marcia:
    Gezellig stukje weer 😘
  3. Gabriella Visser:
    15 augustus 2023
    Dank weer voor je bericht, heerlijk om te lezen hoe je het daar beleefd!❤️🌞
  4. Annelies:
    15 augustus 2023
    Super leuk verhaal lieverd 🥰 en je kan geen genoeg krijgen van Rome
  5. Yvonne:
    15 augustus 2023
    Wat is het toch genieten he, en hard werken natuurlijk , maar zo mooi dat je dit jan doen😍
  6. Rineke:
    15 augustus 2023
    Hey Marjo wat ga je goed ondanks de hitte daar super leuk om te lezen groetjes Rineke
  7. Sanne:
    15 augustus 2023
    Leuk hoor, geniet et maar lekker van!
  8. Eveline:
    Ik blijf met je meegenieten, Ciao bella 😘
  9. Gré de Graaf:
    15 augustus 2023
    Wat maak jij een hoop mee, geniet nog een aantal weken van dit avontuur
  10. Diana:
    16 augustus 2023
    Leuk Marjo! Nog even genieten het laatste deel. Groetjes uit Castellane
  11. Inge:
    16 augustus 2023
    Ow wat leuk weer Mar xxxx
  12. Simone De ligt:
    17 augustus 2023
    Weer een gezellig verhaal Marjo! En de tijd gaat snel. Dus geniet ervan 🙏😘
  13. Ge & Jud:
    19 augustus 2023
    Lieve Marjo, wat heerlijk om weer je verslag te lezen. Door jouw enthousiasme is het net of wij daar ook zijn 😄 geniet nog lekker, dikke kus Ge & Jud 🥰