Genieten hier in het geweldige Rome

4 juli 2023 - Fiano Romano, Italië

Wat gaan de weken toch snel bedenk ik mij. En het is ook weer de hoogste tijd om jullie de laatste nieuwtjes etc te vertellen.

Sinds een week of 2 is het hier en komen en gaan van gasten. En ik moet zeggen dat mijn gasten echt wel de leukste en gezelligste zijn. Hier en daar een uitschieter van heel leuk of naar zeer onaardig. Maar in het laatste geval denk ik dan, ben je op vakantie en dan zo zuur zijn. Geniet !

Naast mijn bijna dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden ben ik ook een soort van reisleidster, wat mij ook goed af gaat trouwens, ik vind het namelijk ontzettend leuk om de gasten te vertellen wat er zoal in de omgeving te zien en te doen is, maar mijn hart begint vooral harder te kloppen als ik over Rome mag vertellen. Want wat is dit een geweldige stad. Iedere zondag als ik  vrij ben ga ik wel de stad.  Zo ook vorige week zondag,  ik had 's morgens om 11 uur afgesproken met Saskia en Marjan, zij waren namelijk 4 dagen in Rome, krijg ik een berichtje van Sas over een markt hier. En dan praat je over een markt van ruim 1 kilometer lang. Wij dus naar die markt,  deze was echt  geweldig, je keek je ogen uit zoveel kleding,  schoenen,  tassen,  zonnebrillen etc er te koop waren. Een walhalla voor ons. We gingen goed los en hebben veel leuke kleding en tassen gescoord. Maar daarmee rees wel een probleem bij de meiden want hoe ga je dit allemaal mee nemen in je hand bagage? Na uren slenteren lopen we richting Trastavere om daar te uitgebreid te lunchen en later op het terras een aprol en bier te drinken. Zo een dag met mijn vriendinnen was echt super fijn maar gaat ook  weer veel te snel voorbij en voor ik het weet zit ik weer in de trein richting camping. Maar daar is mijn vriendin Elly nog gezellig. Maar ook niet voor lang want zij gaat mij dinsdag verlaten om terug naar Nederland te gaan.

Vrijdag krijg ik bericht van de garage dat mijn auto gemaakt is en opgehaald kan worden. Aangezien Fred dicht bij de garage woont doet hij dit voor mij. En ik neem een taxi naar Rome.  Ik ben meteen 200 euro lichter !! Belachelijk veel geld toch. Ik vlieg voor hetzelfde geld naar Nederland. Maar goed hopelijk maakt de ANWB reisverzekering er geen probleem van. Bij Fred aangekomen heeft hij 2 fietsen op zijn fietsendrager gezet want heeft hij besloten dat we de stad in gaan fietsen. Super gaaf plan! In een buitenwijk parkeren we de 2 auto' en vervolgens gaan we richting de stad fietsen. Wat een geweldig idee van hem. Super leuk om langs de Tiber te fietsen richting het Vaticaan. Dit was echt kicken. Al die toeristen en wij fietsen er gewoon tussen door. Eind van de middag weer terug naar de auto's gefietst en ik ben daarna teruggereden naar mijn camping.

De dagen daarna zijn gevuld met werken en veelvuldig het contact met de gasten onderhouden. Dit laatste doe ik echt met heel veel plezier. Tuurlijk zijn er ook minder leuke dingen te doen maar dat hoort er ook bij.

Hoe ontzettend moeilijk ik het in het begin heb gehad,  nu ben ik  elke dag weerontzettend aan het genieten, elke dag is het mooi weer, mijn gasten zijn gezellig, en het in Italië zijn. Ik ben er weer en ik ga met 200% genieten van mijn tijd in Italië. Want dit is mijn avontuur en of ik dit nog een keer ga doen dat weet ik niet. Dat is ook niet aan de orde nu.

Maar nu snel een eind maken aan mijn verhaal want ik moet zo naar het trein station rijden om mijn vriendin Annelies op te halen. Zij blijft gezellig tot vrijdag. Dit gaan weer mega gezellige dagen worden van weinig slaap, veel drank en nog meer plezier hebben.  Hoe gezellig dat is vertel ik jullie in mijn volgende verhaal.

Groetjes en liefs uit het heerlijke zonnige Italië.

1. Paula:
    4 juli 2023
    Genieten weer van je blog😍♥️
  2. Marlies:
    Klinkt weer als een feestje Mar!! Geniet ervan mop❤️
  3. Inge:
    Je gaat weer lekker!!!! Xxxx
  4. Gabi Horl:
    4 juli 2023
    Heerlijk weer km te lezen. Wat ben je heeeeerlijk bezig. 😘
  5. Laura:
    5 juli 2023
    Geweldige foto met de ijsjes..😂👍🏻 En gelukkig ben je weer happy en in je element. Rome is fantastisch, ook 1 van mijn favoriete steden. Lekker genieten mop.❤
  6. Emmie:
    7 juli 2023
    Hoi Marjo, Ben je blogs achter elkaar aan het lezen en wat maak je allemaal weer mee? hahaha.
    Geniet er nog even van!! 😘