Trabocchi's en I Pini.

10 juni 2023 - Fiano Romano, Italië

Het is nog vroeg in de morgen, en het is nog heerlijk rustig hier op de camping en ik luister naar het gezang van de vogels. Dit is wel mijn favoriete tijdstip van de dag. Het is ondertussen alweer bijna 3 weken geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven, en het is de hoogste tijd om jullie te laten weten hoe het gaat.  Maar wat gaan de weken toch snel als je rete druk bent.

Even terug naar 3 weken geleden, toen had ik namelijk een accommodatie gehuurd om langs de kust van Fossacecia te fietsen. De accommodatie was geweldig met een prachtig dakterras, een mooie uitzicht en een schommelbank. (Heb ik altijd willen hebben) Bedenk daar een goed glas wijn bij en een goed, romantisch boek bij en je hebt het ultieme gevoel van geluk. Ik heb daar een dag een fiets gehuurd en ik ben naar de kust gefietst om de trabocchi's te zien. Trabocchi's zijn visinstallaties uit hout vervaardigd en die al eeuwenlang worden gebruikt. Ik had deze nog niet eerder in Italië gezien en ik heb echt geprobeerd om er een aantal mooi op de foto te zetten. Het was qua weer ook een dag waarop ik eindelijk van de zon kon genieten. Wat iets minder was dat doordat mijn auto zo volgeladen was met van alles en nog wat dat ik nergens mijn factor 30 kon vinden, met het gevolg dat ik 's avonds zo rood als een biet was. Qua organisatie met mijn spullen gaat het deze reis steeds weer mis en ik zoek mij ongans naar de dingen die ik op dat moment nodig heb. Gelukkig kan ik op de camping alle deze zooi eruit gooien en dan is deze ellende voorbij.

Na deze 2 dagen Fossacecia was het tijd om door te steken naar Fiano Romano, een kleine plaats 30 km boven Rome. Op deze plaats blijf ik tot eind september werken voor de camping organisatie Roan. En dit keer op camping I Pini. Aangezien ik dit jaar de enige ben die de mobilehomes beheerd op deze camping moet ik alles zelf uitzoeken en in orde maken. De eerste uitdaging begon met het opzetten van een partytent. Dit had ik nog niet eerder gedaan en er was geen gebruiksaanwijzing te vinden. Eerst maar alle stokken gesorteerd en proberen om er een soort van geheel te maken. Vraag niet hoe maar het is mij uiteindelijk gelukt.  De partytent staat nu voor mijn eigen leef mobilehome. Heel fijn tegen de zon maar vooral ook als het regent heb ik er veel plezier van kom ik snel achter, want de eerste weken heeft het hier namelijk niet anders dan geregent. De eerste vijf weken dat ik hier in Italië ben heb ik echt zoveel regen gehad dat het om gek van te worden is. Het lijkt wel waar ik ga, is er regen. Misschien onnodig om te vermelden maar Jezus wat baal ik daarvan.  Maar gelukkig is het nu sinds een week heel mooi en zonnig weer. Haleluja...Qua werk ben ik lekker bezig geweest en ik heb alle 12 de mobilehomes allemaal schoon en in orde en wat mij betreft kan het seizoen beginnen. Maar voordat ik het in orde had heeft het mij wel wat bloed, zweet en tranen gekost. Maar goed daar denk ik niet meer aan.  Afgelopen donderdag zijn mijn eerste gasten gearriveerd en er komen nu wat drukkere dagen /weken aan. Wat is het leuk om datgene waar je zo hard voor gewerkt hebt nu in praktijk te zien. Doordat het nog niet zo  druk is als in het hoogseizoen, heb ik nu wel de tijd heb voor wat ontspanning. Afgelopen zondag ben ik al naar Rome geweest en morgen ga ik er weer heen. Rome is zo mega groot en er zijn zoveel verschillende wijken dat ik er nog heel wat keren heen kan gaan voor ik een beetje alles gezien heb. Dit keer ga ik met mijn vriendin Elly, zij is hier namelijk sinds een aantal dagen bij mij en ze blijft tot  aanstaande woensdag om donderdag afgewisseld te worden door Amber en Lotte. Die vervolgens weer tot zondagavond blijven.

Ik ben nu bijna 6 weken onderweg en heb nu pas het gevoel van tevredenheid en het kunnen genieten. Het slechte weer heeft namelijk behoorlijk wat invloed gehad op mij en mijn humeur. En dan het feit dat ik alleen ben maakte het er niet beter op. Maar goed nu schijnt de zon,en de regen heeft beloofd weg te blijven en de mobilehomes zijn ook dik in orde, de gasten gaan komen en ik ben even niet alleen dus kortom het la Bella la Vita komt eraan.  Maar het komt uiteindelijk allemaal weer goed zoals je kunt lezen. Bij deze wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend met heel veel zonneschijn.

Veel liefs uit Italië.

1. Lin:
    💃🏼❤️
  2. Sanne:
    10 juni 2023
    Vanaf nu alleen maar zonneschijn! Veel plezier en geniet er van
  3. Monique held:
    10 juni 2023
    Laat de zon maar heel lang zijn best doen en ga genieten in het mooie Italië heerlijk hoor marjo wat vind ik dit stoer van jou om te doen !
  4. Marlies:
    10 juni 2023
    En nu heerlijk genieten wijfie van jouw geliefde Italië! Veel plezier met je mooie, lieve meissie 😘
  5. Hank Lange:
    10 juni 2023
    Prachtig Marjo wat een opluchting geniet van het mooie weer en familie ,vrienden en een praatje met de vakantie gangers
  6. Mama en tante Ria.:
    11 juni 2023
    Marjo ik zit met Tante Ria alles te bekijken en fijn dat je nu ook mooi weer hebt en ik ben trots op je dat je het weer voor elkaar hebt gekregen.Veel liefs van ons
  7. Marcel Kars:
    11 juni 2023
    Bon Giorno Marjo!
    Prachtige profielfoto heb je geplaatst👍🏼😁. Deze foto weerspiegeld heel goed je stemming van de afgelopen regenweken denk ik. Snel je foto maar vervangen voor een wat ‘zonniger’ exemplaar. Als ik het goed lees is het weer nu oké, je moet alleen nog factor 30 vinden!!
    Fijn dat je zo langzamerhand meer mensen om je heen krijgt en dat je dat als prettig ervaart. En ……. nog een dag of vier en het gaat ‘bruisen’ om je heen, met Amber en Lotte 👍🏼. Ik wens je veel plezier en succes 🍀 op I Pini en gun je heel lekker weer ☀️😎
    Ciao,
    Marcello Karsino 😘
  8. Astrid:
    12 juni 2023
    Hi Mar, wat een heerlijk verhaal weer. Gelukkig schijnt eindelijk het zonnetje. Het is je zo gegund!!
    Dikke kus vanuit het zonovergoten Assendelft
  9. Molenaar Marina:
    13 juni 2023
    Lieve Marjo, na regen komt zonneschijn ga er een mooi seizoen van maken dikke kus Marina
  10. Ge & Jud:
    14 juni 2023
    Lieve Marjo,
    Gelukkig heb je nu lekker weer. Wij genieten van jouw verhalen dus ga jij lekker genieten van je avontuur en mooie weer. Dikke kus Gerrit & Judith