Regen en nog eens regen.

20 mei 2023 - San Benedetto del Tronto, Italië

Vanavond zat ik in een restaurant een pizza te eten en ik bedenk mij dat ik nu de zin en tijd heb om weer een nieuwe blog te schrijven. Ik begin meteen te bedenken wat heb ik meegemaakt deze 1,5 week wat leuk is om over te schrijven. Want eerlijk weinig meer dan de regen is het niet in mijn belevenis.

Maar ik zal eerst beginnen met de 3 katjes die we hadden gevonden naast de kliko, de katjes werden dezelfde middag nog door Pasquale naar de buren gebracht ( een kilometer verderop) waar er op het erf heel wat katten rondlopen, ook lopen er een aantal moederpoezen rond die net bevallen zijn. Hopelijk ontfermen deze moederkatten zich over deze katjes want katjes van 2 weken kunnen echt niet overleven zonder moeder en hun melk. Maar niet teveel over nadenken Mar zeg ik tegen mezelf want hier in Italië gaat het anders dan bij ons in Nederland. Dieren worden zeker hier op het platteland niet als huisdier gezien en ook niet zo behandeld.

Woensdagavond komt mijn vriendin Elly naar mij/ons toe. Reuze gezellig om mijn vriendin hier weer te zien in Italië. Elly werkt ook op een camping maar dan bij een Nederlandse echtpaar op ongeveer een uur rijden van ons. Elly is al sinds half april weg en al helemaal weer helemaal ingeburgerd in het Italiaans leventje en hun bijhorende temperament. Elly is ook een collega van Michel en de volgende dag gaan we dan ook gezellig met elkaar op stap. Ver van huis en toch deze gezelligheid met elkaar, echt super leuk.  Vrijdag in de middag moet Elly helaas alweer terug omdat de plicht op de camping roept. Alles mee El? Ja...nee dus. Maar daar kwam El pas na een uur rijden achter. En wat is ze vergeten? Haar paraplu en regenjas. Op dat moment nog niet wetend hoe hard ze die nodig zou hebben.

Zaterdag ben ik met Michel en Linda naar Fano geweest. En zaterdag en markt dat betekent veel verkeer in een redelijk kleine plaats en dan moeten zoeken naar een parkeerplaats. Iedere keer als we dachten jaaaa dit is een goeie plek dan was het hem weer net niet. We hebben denk ik zo een 3 kwartier moeten zoeken voor we een keer een echte goeie parkeerplek hadden. Respect hoor Mies! menig man had al lang rechtsomkeer gemaakt. Super leuke dag gehad met elkaar. Als we terug zijn aan het eind van de middag komt dan toch de verwachte regen en onweer. En het stopt ook gewoon niet meer.. Het zijn geen warme zomeravonden hier op het moment, het lijkt eerder op een koude winteravond.  Dus wat doe je dan? inderdaad dan ga je gezellig met elkaar woordrummycub spelen. Zondag is het regen, regen en nog eens regen. Maar gelukkig is het maandag (nog) heerlijk weer en maken we, Linda, Marina en ik, een mooie wandeling hier over de heuvels en maken we gave foto's van deze mooie omgeving. Ik plaats wat mooie foto's bij deze blog  maar de foto met het groene karretje vind ik echt super tof en echt Italië. Dinsdag word ik wederom wakker van het gekletter van de regen op het dak en de ramen en het lijkt wel niet meer te stoppen. Tegen het middaguur rij ik verder naar mijn volgende locatie in Sirolo. De regen en de voorspellingen dat het voorlopig blijft regenen zijn best wel van invloed op mijn humeur. Ik word er niet vrolijk van zachtjes gezegd. Gelukkig is er na 3 dagen alleen maar regen dan  eindelijk weer een mooie dag met een waterig zonnetje en een aangename tempratuur. Dus auto pakken en hoppa erop uit gaan. Extra genietend!

Ik zit op dit moment in San Benedetto del Tronto en morgen rij ik weer verder richting het zuiden. Morgen ga ik namelijk naar een gebied waar het, volgens een collega, echt prachtig moet zijn. ( Fossacecia) De weersverwachtingen zijn ook beter, de tempratuur gaat omhoog en het zonnetje laat zich vanaf nu van zijn goeie kant zien. Gaan die witte benen dan eindelijk toch een kleurtje krijgen? Het is de hoogste tijd na drie weken in Italië te zijn. Dinsdag rij ik verder naar mijn camping. Heerlijk om voor 4 maanden een eigen plek te hebben en waar ik een soort van thuis van kan maken.

Als ik deze blog terug lees lijkt het wel een blog van de weersprikkelingen, maar eerlijk gezegd is het ook wel een beetje zo geweest voor mij deze week. Maar nu ga ik weer door met de zon in mijn gezicht, wind door mijn haren en een goed humeur.  En... Rome andiamo.

Ciao

arrevederci,

1. Nella:
    20 mei 2023
    Super om weer je blogs te lezen jammer van het regen.Maar eens houd het op met regen...
    Groetjes uit nederland Nella
  2. Natasja Tervoort:
    21 mei 2023
    Hi. wat leuk zie voor de eerste keer dat je blogs schrijft😁 nou ga je volgen.
  3. Colette:
    21 mei 2023
    Leuk je verhalen weer te lezen! En we zijn nu allebei op reis 😎 Het weer in Spanje is ook van slag! Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Liefs Colette
  4. Paula:
    21 mei 2023
    Wat heerlijk weer om jouw blog weer te lezen, helaas van het weer he maar ja als wij zien hoe erg het is daar valt het hopelijk bij jou nog mee. Heerlijk blijven genieten mop xxx