En daar gaan we weer, nu richting Rome

10 mei 2023 - Castelleone di Suasa, Italië

Het is zondag 30 april als ik 's morgens vroeg in mijn auto stap. Dit keer is de eindbestemming Rome. Maar eerst heb ik 3 weken vakantie voordat ik 24 mei ga beginnen met werken op de camping I Pini, dit is een camping 35 km boven Rome. Hier ga ik voor Roan campings op deze camping 12 mobilehomes beheren.

De eerste echte bestemming is het Gardameer, hier blijf ik drie nachten op camping San Vito/cisano. Aangezien ik dit jaar voor Roan vakanties ga werken mag ik op een camping na keuze gratis overnachten. Op deze camping is het heerlijk bijkomen van de reis en tevens kan ik weer even wennen/ voelen hoe het ook al weer is om te vertoeven in een mobilehome. En dat was echt wel weer even wennen. Wat is het klein en behelpen. Het weer is redelijk goed en met Roos (collega van Roan en werkzaam op deze camping) onderneem ik allerlei leuke dingen in deze omgeving.  We gaan naar een leuke markt in Lazise, eten met de andere collega's van Roan, en bezoeken een shopping mall op een bewolkte dag. Voor ik het weet zijn de 3 dagen voorbij en rij ik richting het vliegveld in Verona om mijn vriendin Saskia op te halen. Sas blijft ruim 5 dagen gezellig. We hebben een B&B geboekt in Pescantina. Maar voor we daar heen rijden gaan we eerst even ergens koffie drinken. We belanden op een terrasje bij een supermarkt. Het terras heeft uitzicht op mijn auto wat ik heel fijn vind met al mijn waardevolle spullen in de auto. We genieten eerst van onze cappuccino's en wat later halen we snel een paar boodschappen in de supermarkt voor we richting onze B&B gaan.

Na het uitladen van de auto bij de B&B wil ik mijn deur op slot doen en zie dat er schade aan mijn autodeur is. Na nog een x goed kijken zie ik dat er geprobeerd is met een  (waarschijnlijk) koevoet om de auto open te breken. Gelukkig is het niet gelukt maar ik heb wel schade aan mijn deur. Wat een k.. zooi. Ik ben er toch wel flink van slag van. Mijn gevoel van veiligheid is even helemaal weg. Of het nou die nacht op de camping is gebeurd of toch in die 10 minuten dat wij in de supermarkt waren daar zal ik niet achter komen. Maar wat een rompslomp heb je ervan. Verzekering bellen, aangifte doen bij de italiaanse politie. (Lang leven Google translate) Hier zit ik totaal niet op te wachten. Het is wel een hele goeie waarschuwing dat ik extra alert moet zijn en goed opletten moet mijn spullen.

Sas en ik hebben 5 heerlijke dagen waarin we elke dag genieten van het mooie weer,  rond de 25 graden. Onze accommodatie is echt fantastisch, het ontbijt is goed en uitgebreid, slapen doen we in een heel goed bed, alleen de muren, die zijn wel heeeeel erg dun waardoor we onze Duitse buurman zelfs horen snurken. Er is ook een zwembad bij waar we elke dag wel even een paar uurtjes in de zon aan liggen. Na de lange winter is dit ontzettend genieten. Kortom echt vakantie. Saskia vliegt dinsdagmiddag weer terug naar Nederland en ik rij verder naar Castelleone de Suosa.

Daar blijf ik voor een week bij Marina en Pasquale. Zij zijn de eigenaars van Rustico dell Bozzo. Vorig jaar ben ik op de heen en terug reis ook bij hun langs geweest. En dit jaar zijn Michel en Linda er ook gezellig. Vanaf mijn vertrek uit Nederland is het 1 en al gezelligheid met mensen. En ook vanavond vloeit de wijn weer rijkelijk tijdens het diner die door Pasquale is gekookt.

Na een goeie nacht wordt ik wakker van berichtjes op mijn telefoon. Michel stuurt mij wat foto's van 3 kleine katjes, wat blijkt deze heeft hij vanmorgen naast de kliko, hier op het terrein gevonden. Ze zijn echt nog heel klein en waarschijnlijk daar door iemand neergelegd. Wat is dit toch hard en ontzettend zielig. Ze zijn nog maar rond de 2 weken denken we en kunnen echt nog niet zonder hun moeder. Op dit moment proberen we ze te voeden met lepeltjes melk maar we beseffen ook dat dit echt een serieus probleem is want wat moeten we. In Italië wordt er toch wel anders met dieren omgegaan dan bij ons in Nederland. Ik hoop eigenlijk dat Michel en Linda ze deze weken verzorgd en ze dan mee nemen naar Nederland. Want er zijn vast wel mensen die een klein katje willen?

Ik zit nu in mijn eigen appartement op de bank en kijk terug op mijn eerste week in Italië. Eerst word ik na mijn eerste overnachting in Duitsland geflitst voor te hard rijden, dan vervolgens de poging tot inbraak in mijn auto en dan nu de 3 gedumpte katjes. Gaat weer lekker.

Hopelijk vinden jullie deze blog leuk om te lezen want ik moet er weer even in komen.

Tot de volgende keer.

Ciao

Groetjes Marjo

1. Friso José:
    10 mei 2023
    Wat een belevenissen Marjo!
    Héérlijk genieten en ook werken natuurlijk.
  2. Elma:
    10 mei 2023
    Leuk om je weer te volgen. Op naar het volgende verhaal. Enne doe voorzichtig hè.
  3. Maureen:
    Heel leuk geschreven Marjo, veel plezier🌺
  4. Ellen Leering:
    10 mei 2023
    Zo leuk om je avonturen weer te volgen Mar. Heel veel plezier verder en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal 😘😘
  5. Marcel Kars:
    Nou, je hebt in één week weer meegemaakt wat een ander nog niet eens in een jaar meemaakt. Welkom in Italië 🇮🇹!!
  6. Paula:
    10 mei 2023
    Wat heerlijk om jou avonturen te lezen blijf dit vooral doen. Wat een pech met je auto, hufters zijn het, gelukkig hebben ze je Siri niet open gekregen.
    Blijf lekker genieten😘
  7. Gabriella Visser:
    10 mei 2023
    Ja je eerste blog is binnen! Jeetje Mar 1 week onderweg en wat heb je alweer veel meegemaakt. Balen van de tegenslagen maar gelukkig ook leuke dingen meegemaakt. Pas goed op jezelf! Ga vooral zoveel mogelijk genieten. Ik kijk uit naar de volgende blog! Dikke zoen XXX
  8. Hank Lange:
    looks great Marjo. wish I was with you
  9. Emmie:
    10 mei 2023
    Hi Marjo. Leuk dat we je weer kunnen volgen op jouw prachtige reis. Balen van de bekeuring en de inbraakpoging in jouw auto. Hopelijk verloopt de rest van je reis nu voorspoedig en zonder ellende. Geniet bij Marina en Pasquale en doe de groetjes aan hen.
    Lieve groetjes, Emmie
  10. Gré de Graaf:
    10 mei 2023
    Begint weer lekker, maar ik hoop dat het hierbij blijft de tegenslagen. Maak er iets moois weer van Marjo, veel plezier.
  11. Simone De ligt:
    13 mei 2023
    Super leuk om je verhalen weer te lezen! Maar wat een gedoe allemaal🥴 sterkte en hopelijk nu geen gekke dingen meer🙏☀️
  12. Jolanda:
    14 mei 2023
    Nou mop, het begint weer goed. Maar ja dat mag de verdere pret niet vederven want jij gaat natuurlijk nog vele leuke avonturen beleven de komende maanden. Veel liefs Jootje 🤩🤩🤩
  13. Erica:
    16 mei 2023
    Hey lieverd, wat leuk dat we weer kunnen mee genieten van je reis!
    T begon niet zo goed en snap dat je ervan baalt, laten we hopen dat dit t was voor je, de narigheid. Heel veel plezier en hoop gauw weer op een nieuw verhaal!
    Iets over een knappe Italiaan ofzo??😉
    Een dikke knuff van ons 🥰🥰
  14. Monique held:
    21 mei 2023
    Hey marjo wat super leuk weer om jou verhaal te lezen wat ben je toch een powervrouw! Leuk om weer in Italië te zijn zeg veel plezier pas goed op jezelf liefs van mij moon