2e week Norcenni Girasole

2 augustus 2022 - Arcevia, Italië

Na een heel fijn weekend is het maandagochtend om 8.45 weer tijd om te verzamelen voor de ochtendmeeting. We zijn in plaats van met 12 personen vandaag maar met zijn vieren. Ik vraag mij serieus af hoe we dit gaan doen vandaag, we krijgen vandaag  23 nieuwe gasten. Gelukkig wordt het grootste deel van het schoonmaken uitbesteed aan het schoonmaakbedrijf van de camping. Dit scheelt veel werk en stress maar er blijft nog heel wat werk voor ons over. Aan de receptie heb ik mijn vaste routine en werkzaamheden dus voor mij is de werkdruk niet veel hoger.

Het overgrote deel van de vakantiegangers hier zijn Nederlanders. Je ziet niet veel anders dan die herkenbare gele nummerplaten over de camping rijden. En om nou te zeggen dat deze gasten zo ontzettend leuk en gezellig zijn, echt niet, wat heb je er een zooitje azijnpissers bij. Dat ik bedolven word onder de klachten is een dagelijks terug kerend feit, maar dat ik zelfs uitgescholden word wanneer ik niet doe wat er gevraagd wordt, gaat mij toch echt te ver. Er is zelfs een man die mij voor stoephoer uitscheldt omdat ik hem niet naar een andere mobile home kan over plaatsen. Ook als ik netjes uitleg dat er geen enkele mogelijkheid is blijft hij agressief tegen mij schreeuwen. Ik kijk hem alleen maar aan en probeer rustig te blijven. Wat later op de dag vraag ik mij echt serieus af of ik dit werk op deze camping wel wil blijven doen de aankomende 4 weken. Iedereen werkt onwijs hard en doet echt zijn best in deze hitte. Maar er is zo weinig waardering merk ik. Hoe klein de groep ook is, de teamspirit is gelukkig wel groot en het werk wordt met elkaar gedaan. 'S avonds even gezellig met elkaar naar de bar voor een afzakkertje is dan ook nodig en is een bijna dagelijks terug kerend gebeuren.

Donderdag ben ik vrij en ga ik met mijn collega Alex op weg richting Vallmosa. We rijden een prachtige route en we stoppen regelmatig om foto's te maken van dit mooie stuk Toscane. Boven op de berg is het heerlijk koel met een temperatuur van 27 graden. We genieten alleen hier al enorm van. We blijven er gezellig picknicken en genieten van het mooie uitzicht,rust en de aangename temperatuur

Vrijdag ben ook vrij en besluit ik om vandaag lekker bij het zwembad te gaan liggen. Half hangend in het water kletst ik met wat gasten, lees ik in mijn e- reader en voor ik het weet is het al weer half zeven.  Vanavond zitten we met de hele groep van Eurocamp bij onze mobilehomes te drinken, te kletsen en te lachen. Althans de anderen doen dat voornamelijk. Waardoor het komt weet ik niet maar opeens voel ik mij zo een buitenstaander. Ik ben mij zo bewust van het grote leeftijdsverschil en van de manier van leven en als de groep rond elf uur naar de bar gaat besluit ik om niet mee te gaan. Het is niet uit zelfmedelijden maar meer dat ik de tijd van stappen en veel drinken wel heb gehad. Zoals bijna elke nacht word ik ook nu weer midden in de nacht wakker omdat mijn collega's zo dronken zijn en voor mijn raam bij de mobilehome aan het praten en zingen zijn. En 's morgens is iedereen ook nog zo dronken zijn dat er weinig tot niets zinnigs wordt gezegd. Serieus...ik weet het even niet meer.

En als ik na een drukke dag terug kom in mijn mobilehome weet ik het wel. Ik besluit namelijk dat het genoeg is geweest met het werken op deze camping. Ik neem voor de 1e keer in mijn leven ontslag.

Na 2 weken wonen in een ouwe mobilehome op dit vreselijke stukje van de camping, het leeftijdsverschil met de groep, het steeds weer stijl omhoog moeten lopen waardoor ik nog meer last krijg van mijn achillespezen, maakt dat ik besluit om ontslag te nemen. En met ingang van maandag. Ik wil hier niet veel langer blijven en werken. Dat mijn regiomanager niet blij is dat ik weg ga is zacht uitgedrukt. Maar wat later begrijpt ze het ook wel. Ik voel mij enorm opgelucht met dit besluit maar het gevolg is wel dat ik nu meteen opzoek moet naar een accommodatie. Ondanks dat het hoogseizoen is heb ik gelukkig al snel een leuke accommodatie gevonden. Maandagochtend ben ik voor de laatste keer bij de briefing aanwezig om iedereen gedag te zeggen. Ik moet toch even wat tranen laten.... teleurstelling, stuk onzekerheid, beetje heimwee.  Alles met elkaar denk ik maakt dat ik er emotioneel van ben. Toen ik naar deze camping ging had ik er zo een zin en ik baal enorm dat ik nu opgeef. Maar zoals Eef zegt : je geeft niet op maar je kiest voor jezelf. Maar zo is het leven nou eenmaal. Ondanks dat het niet is geworden wat ik ervan verwachtte heb ik er wel heel veel van geleerd. Ik ben weer een ervaring rijker. Rond een uur of elf uur rij ik weg van de camping, op weg naar mijn volgende avontuur. Best een raar idee dat ik nu 2 maanden vrij ben en alle tijd heb om te genieten van het Dolce Vita. En dat ga ik ook zeker doen. Nu eerst maar eens richting Mergo in Le Marche rijden.

Na 2,5 uur kom ik aan bij mijn accomodatie in Mergo. Ik heb een geweldig huis met een schitterend uitzicht geboekt. Hier kan ik even heerlijk bijkomen  bedenk ik mij. Ik heb deze accommodatie voor een mooie prijs kunnen regelen, met de afspraak als er boekingen komen moet ik wel weg. Ik hoop eigenlijk dat ik tot zaterdag kan blijven maar de eigenaar vertelt mij vanmiddag ze veel aanvragen krijgt en dat het zomaar kan zijn dat ik morgen of overmorgen al weer weg moet. Ik hoop het niet maar als dat wel gebeurd dan vind ik wel weer iets anders. Van een baan met woonruimte ben ik nu een werkloze zonder vaste woonruimte. En eerlijk... ik vind het best rete spannend. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat alles een reden heeft en dat ook dit weer goed gaat komen.

Ciao

Ondanks dat ik niet altijd reageer. Ik vind jullie reacties  Super Leuk!

Veel liefs.

1. Marlies:
    2 augustus 2022
    Ach lieve Mar. Wat ben ik blij dat je voor jezelf hebt gekozen. Je laten afbeulen op die camping is inderdaad helemaal niks heeft niks met je Italiaanse droom te maken. Maak er nog een feestje van de laatste 2 mnd. Dikke kus trots op jou❤️
  2. Marjo:
    Hé skattie
    Goed hé! Ik kon niet meer gelukkig zijn daar. Wat een ellende en dan mijn mobilehome. Heb een goeie beslissing genomen.
    Nu weer verdere herinneringen maken.
    Genieten en gelukkig zijn dat is waarom ik hier ook ben.
  3. Laura:
    2 augustus 2022
    Lieverd, je zag er zo ontgoocheld uit bij het face-timen, ik ben ervan overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt. En Eef heeft gelijk, je kiest voor jezelf, je gezondheid en dat is goed. Trots op mijn vriendinnetje.❤
  4. Marjo:
    7 augustus 2022
    Lieverd ik was inderdaad even helemaal mezelf kwijt. Gelukkig van ik de afgelopen dagen al heerlijk mogen genieten hier.
    Op naar het volgende avontuur. Kan nog heel veel komen deze aankomende 7 weken🥰
  5. Michael:
    2 augustus 2022
    Jeetje Mar wat maak jij een avontuur mee. En petje af hoor dat je zo aardig en vriendelijk blijft tegen gasten, zelfs als ze je voor van alles en nog wat uitmaken. Ik denk dat er vele anderen zijn die anders hadden gereageerd en van die schreeuwende asociale gasten over de balie hadden getrokken….. Maar zoals je al schrijft denk aan jezelf en kies voor jezelf. Het is jouw avontuur en daar moet je van genieten ! 😘
  6. Marjo:
    7 augustus 2022
    Lieve Michael precies wat je zegt. Grens aangeven. Ik ben hier voor mezelf en om te genieten van mijn avontuur. Dat genieten was er deze 2 weken niet. Nu op naar mooie verhalen en avontuur.
    Komt zeker goed 😘😘
  7. Simone De ligt:
    2 augustus 2022
    Ga nu maar genieten!! je hebt hard genoeg gewerkt, respect hoor!
    Je zal zien dat je achillespees ook blij is;-)
    Ik vind het zo knap dat je dit allemaal in je uppie doet!
    Neem lekker je rust Marjo!

X Simone.
  8. Marjo:
    7 augustus 2022
    Simone wat een lieve woorden. Dank je.
    Ik geniet van het dolce vita hier in Italië. Wel even wennen om alleen te zijn. Maar ik wil avontuur hé. Wat een ervaring dit.
    Veel liefs
  9. Gré de Graaf:
    2 augustus 2022
    Goed zo Marjo, kies voor jezelf, moet wel leuk blijven . Ik hoop dat je met deze ervaring nog iets moois maakt van de rest. Kus Gré
  10. Marjo:
    7 augustus 2022
    Gaat zeker gebeuren Lieve Gre.
    Op naar het verdere avontuur.
  11. Anke:
    2 augustus 2022
    Jr hebt de enige en juiste beslissing genomen, Marjo! Je verdient met respect behandeld te worden, zoals iedereen trouwens. Er zijn grenzen. Voor nu even bijkomen van dit alles en blijven genieten van la dolce vita x
  12. Marjo:
    Lieve Anke,
    Zo blij met mijn beslissing. Was het enige juiste wat ik kon doen. Ben hier om te genieten inderdaad en dat deed ik totaal niet meer.
    Op naar nieuw avontuur.
    Veel liefs xx
  13. Colette:
    2 augustus 2022
    Dag lieve Mar, SUPERSTOER ben je! Wow wat een lef. Je doet het toch maar allemaal mooi en hier kunnen een hoop andere mensen een voorbeeld aan nemen. Er gaat vast wat moois op je pad komen ❤️🙏🏻 Dikke knuffel van mij
  14. Marjo:
    Lieve Colette dank je wel

Ik kijk er ook op terug met het gevoel dat ik het enige juiste heb gedaan. Op naar het volgende avontuur .
    Ik maak in ieder geval genoeg mee.

Dikke kus terug
  15. Esther Hissink:
    2 augustus 2022
    Lieve Mar, dit is de enige juiste beslissing die je hebt genomen. Nu lekker genieten van je vrijheid. Xxx
  16. Marjo:
    7 augustus 2022
    Ik geniet Es. Ik wou avontuur in mijn leventje nou dat heb ik zeker hier. Wat heb ik je straks veel te vertellen.
  17. Paula:
    2 augustus 2022
    Hee lieverd wat ben jij toch een topper dat je voor jezelf gekozen heb. Een heel wijs besluit om je eigenwaarde te houden. Wat een stel aso's heb je er toch bij. Nu maar genieten van alles en de rust en snap dat het spannend is maar na dit alles moet de rest een makkie worden. Hou vol en blijf genieten. ❤️
  18. Marjo:
    Hé moppie
    Het blijft leuk en avontuurlijk. Hier was ik naar opzoek . Maar even wat rust is ook wel erg fijn .
    Maar ik geniet . Dus nog lang nog niet naar huis.
  19. Nella:
    2 augustus 2022
    Wat een avontuur weer en goed dat je voor jezelf heb gekozen.Op naar een nieuw avontuur dit komt helemaal goed met jou positieve instelling 🦋🦋
  20. Marjo:
    Lieve Nella dank je wel voor je mooie woorden. Komt goed. Xxx
  21. Sandra De Graaf:
    2 augustus 2022
    Super goed dat je weg bent gegaan .Er komt gerust wel weer iets op je pad wat wel leuk is .Dikke kus
  22. Marjo:
    7 augustus 2022
    Ik heb in ieder geval genoeg avontuur. Hihi
  23. Marlies:
    3 augustus 2022
    Wat mooi weer om te lezen Mar, en zoals iedereen reeds zegt: juiste beslissing! En óók dát is een groei moment.. het leven is geen geplaveide weg, zonder hobbels en maar goed ook; anders wordt het toch een pak saai. Je weet steeds meer wat je wil en vooral wat je niet (meer) wil in het leven. Pluk de dag, geniet, relax en kijk goed om je heen deze dagen ❤
  24. Marjo:
    7 augustus 2022
    Lieverd wat zeg je dat weer mooi. Maar je hebt zo gelijk. Ik wou avontuur. Nou genoeg avontuur krijg ik. En dan heb ik nog heel wat weken te gaan. Het is niet saai in ieder geval.xx
  25. Molenaar Marina:
    3 augustus 2022
    Gelijk heb je dat je voor jezelf kiest "You go Girl"
  26. Marjo:
    7 augustus 2022
    ❤️❤️ goed dat ik het gedaan heb. Maar wel even wennen om alleen te zijn.
  27. Karin:
    4 augustus 2022
    Laat je niet gek maken mop !!!
    Lekker voor jezelf kiezen !!
    Yolo 🤗
  28. Marjo:
    7 augustus 2022
    Dat was even moeilijk mop maar nu een week later is er veel meer rust. Ik heb de goeie keuze gemaakt.
  29. Nanda Mulder:
    6 augustus 2022