Moon, Eros en terug reis

28 september 2022 - Zaandam, Nederland

En dan is het vrijdagochtend en het eerste wat ik bedenk : ik ben jarig, het 2e is  Moon komt zo naar Verona gevlogen en het 3e is Ik ga vanavond naar Eros Ramazotti. Ondertussen pak ik mijn telefoon om kijken of er een bericht van Moon is dat ze onderweg is naar Verona. Doordat er op Schiphol zoveel ellende is blijft dit tot op het laatst spannend. Met vertraging dat wel maar haar vliegtuig is onderweg. Wat een blijdschap als Moon de schuifdeur door komt. Ons feestje samen kan beginnen. En Eros we komen eraan hoor, tot vanavond. Eerst gaan we naar het hotel om te ontbijten want het is pas 9.45 dus dat kan nog mooi.  En daarnaast kan Moon ook even bijkomen. Ze was tenslotte al om drie uur op schiphol vannacht. Wat later in de ochtend nemen we de bus richting het centrum van Verona. En één van de eerste dingen die we daar doen is neer ploffen op het terras voor een kop koffie met gebak. Want tja als je jarig bent hoort er toch gebak bij.  Vervolgens slenteren we uren door de leuke straatjes van Verona. Wat een ontzettende gezellige mooie stad is dit, daar had ik eerlijk gezegd geen idee van. Maar echt een aanrader om een paar dagen te vertoeven. De sfeer is super gezellig in de straatjes maar dat zal deels ook vast komen omdat Eros hier vanavond optreed. Rond vier uur gaan we terug naar het hotel om wat uit te rusten en ons op te tutten voor vanavond.

Rond zeven uur gaan we richting de stad en vervolgens naar de Arena. Wanneer we er rond acht uur  zijn is het één en al drukte en bedrijvigheid. Verwachting is dat het concert rond negen uur gaat beginnen dus we zijn mooi op tijd. Voor we het weten is het zover en begint Eros te zingen.  Vanaf het eerste moment zit de sfeer er heel goed in en weet Eros het publiek goed te raken.  Er worden een aantal nummers gezongen van zijn nieuwe album en ook brengt hij een aantal bekende nummers ten gehore. De akoestiek is echt geweldig en wat zingt hij live ontzettend goed. Niet normaal zo goed.  Ruim 2 en een half uur, zonder pauze geeft hij een geweldige spectaculaire show weg. Moon was totaal niet bekend met Eros zijn muziek maar ook zij is nu fan. Na 2 toe giften is het om half twaalf helaas afgelopen en gaan wij heel happy en nagenietend terug naar het hotel. Wat een mooie verjaardag met een prachtig kado heb ik gehad vandaag. Dit is er 1 die ik nooit meer vergeet. Dank je wel Moon en Yves.

De volgende ochtend na het ontbijt gaan we weer richting de stad. Er is nog zoveel te zien waar we gisteren niet aan toe zijn gekomen dat we nog veel te lopen en te zien hebben. Was het gisteren een strak blauwe lucht vandaag is het helaas een grauwe dag en wordt er in de middag ook nog regen verwacht. Jammer maar het is niet anders. We slenteren weer heel wat af, beklimmen een hoge berg en en aan het eind van de middag bezoeken wij een wijnbar voor een lekkere glas wijn met wat hapjes. Helaas begint het nu echt te regenen en besluiten we om terug richting het hotel te gaan. Het is mooi geweest voor vandaag.

En dan is het zondag.. en is mijn 5,5 maand durende reis in en door Italië voorbij.  Wat een prachtige mooie tijd was het, en wat ben ik een ervaring rijker. Met tranen in mijn ogen stap ik in de auto en rijden we weg. Op naar Nederland. Vandaag rijden we naar Mulhouse. Ongeveer 550 km. Daar hebben we een appartement geboekt in een apart hotel.

De auto rit viel qua tijd wat tegen omdat we voor de Gortthardtunnel toch wel een tijdje in de file hebben gestaan. Rond 5 uur komen we aan bij onze accommodatie. Wat we geboekt hebben blijkt een appartement in een zorghotel voor bejaarden te zijn.  Wanneer we door hotel lopen worden we zo vrolijk begroet. We werden er zo vrolijk van en toen wij ons appartement binnen stapten moesten we helemaal hard lachen. Het zag er namelijk zo mooi, schoon en groot uit en het kost ons 40 euro samen en dit is ook nog eens inclusief ontbijt. En wat voor ontbijt,  eentje die zeker in een 4 sterren restaurant zou voldoen blijkt de volgende morgen.

Met veel plezier vervolgen wij de volgende dag onze weg verder richting Nederland. Vandaag gaan we naar Metz en we hoeven maar 250 km te rijden. In Metz zijn we al rond 1 uur en we besluiten eerst ergens iets te gaan eten en te drinken voor we de stad verder verkennen. Helaas zijn de weergoden ook vandaag niet met ons en begint het al vrij  snel te regenen. Beetje jammer is dit wel aangezien wij hier totaal niet op voorbereid waren qua jas laat staan paraplu. En het is dan helaas ook meteen een stuk kouder. Tjeetje dit is echt wel wennen hoor na 5,5 maand bijna alleen maar mooi te hebben gehad. We kopen een stokbrood, wat franse kaasjes, fles wijn en gaan naar ons hotel, net iets buiten Metz. Na zoveel avonden uiteten is dit prima, gezellig is het evengoed. Dit is tevens onze laatste avond want morgenochtend rijden we de laatste 483 km naar huis.

We staan op tijd op en beginnen aan het laatste stuk. Maar eerst nog even tanken. Want de benzine is hier zeer fijngeprijst. 1,51 betaal je voor de benzine. Gisteren heb ik zelfs in Mulhouse getankt voor 1,45. Ongelooflijk en frusterend dat het in Nederland zoveel duurder is. Onze reis gaat voorspoedig en rond 1 uur zijn we al bij Luik. Ook hier nog even tanken en wat eten. En dan begin ik aan de laatste 250 km in Nederland. De A2 is mega druk en het is echt opletten geblazen. En dan de regen erbij. Ik ben echt weer terug in Nederland bedenk ik mij, dit heb ik zo niet gemist. Echt vrolijk word ik er niet van moet ik zeggen. Maar Moon en ik houden de sfeer er goed in door keihard mee te blerren op de muziek van ABBA. En als ik later in de middag de straat in rij en mijn lieve buren zie en een dikke knuffel van ze krijg is het ook weer goed om terug te zijn. En later als ik Roan en mijn moeder zie is en merk hoe blij ze zijn dat ik er weer ben is het goed om weer thuis te zijn.

Ik ben nu 1 dag thuis en het is echt ontzettend wennen. Ik moet echt alles verwerken en alles wat ik beleefd heb moet ik een plek geven. Er zijn echt zoveel mooie en ook minder mooie herinneringen, en ik heb zoveel mooie foto's gemaakt dat ik nog wel even in de Italiaanse sfeer blijf hangen vrees ik.

Voor nu zeg ik arrevederci maar eigenlijk wil ik nog 1 blog schrijven.  Maar dat zal een samenvatting zijn van mijn hele reis.

Veel liefs Marjo.

1. Nella:
    28 september 2022
    Kan me voorstellen dat het wel weer wennen voor je is.Maar wat heb je genoten aan je berichtjes te lezen en we hebben een klein stukje mee mogen genieten..dit avontuur nemen ze niet meer van je af 🦋🦋🦋
  2. Marlies:
    29 september 2022
    Prachtig, wat een afsluiter! En nu zalig weer bij de mensen waar je van houdt.. Amber en Rowan, mams, je zusje, je poezenkindjes, vrienden én weer heerlijk in je eigen huis.. even niet meer vanuit koffers leven; ook dít heeft weer voordelen 😉 Nu kan het grote nagenieten beginnen, je verhalen vertellen.. Geniet (ook weer hier van) Dikke knuffel en tot snel! X
  3. Marlies:
    🤣🤣🙈 typfoutje: moet zijn *Roan
  4. Paula:
    29 september 2022
    Zo heerlijk om dit avontuur met jou te hebben meegemaakt, wennen kost tijd en neem die tijd. Zeker om rust in je koppie te krijgen. En er komt weer een tijd dat we je gaan uitzwaaien en jij je droom weer achterna gaat❤️
  5. Nanda Mulder:
    29 september 2022
    Tja, en dan ben je weer terug en dat zal echt wennen zijn. Niemand neemt deze mooie reis van je af. Zoveel ervaringen en zoveel gezien. Gauw weer sparen voor je volgende trip.
    Tot gauw 😘