Le Marche en het Gardameer.

22 september 2022 - Peschiera del Garda, Italië

Vandaag is alweer woensdag en kijk ik terug op een heerlijke week bij Marina en Pasquale. Vanaf het moment dat ik dinsdag aankom heb ik het gevoel van thuis zijn, er kwam er een soort van rust over mij heen. Heerlijk even. Ik heb de afgelopen weken op zoveel verschillende plaatsen gewoond en geslapen, en hierdoor moet ik dus steeds weer mijn tassen moet in en uitladen, dat ik het nu echt even zat ben. We beginnen iedere dag de dag met een uitgebreid ontbijt, ondanks dat Rustico dell Bozzo geen B&B is word er voor mij een uitzondering gemaakt. Waarna we ieder ons eigen planning maken voor de dag. Zo ga ik een dag naar Fano en een dag naar Pesaro. Deze 2 plaatsen zijn allebei ongeveer 45 minuten rijden. Ik was in het voorjaar al in Le Marche geweest maar toen heb ik vrij weinig ondernomen vandaar dat ik nu toch wel wat meer wil zien. Maar ook een dag aan het zwembad staat op mijn planning.

Helaas gooit het weer mijn planning wel wat in de war. Zo komt het donderdag echt met bakken uit de lucht, in Senigallia, plaatsje dicht bij zijn er zelfs 10 doden gevallen en ook in Barbara is er een jongetje van 6 jaar verdronken. Vreselijk. Bizar dat wij zo er dichtbij zijn en er gelukkig geen schade of iets van hebben gehad. Vrijdag is het een mooie dag met zon maar zaterdag krijgen we te maken met een storm zoals ik het nog niet eerder gezien en mee gemaakt heb. Heel wat spullen zoals de ligbedden, de parasols, stoelen en tafeltjes etc vliegen door de lucht en we proberen zo snel als mogelijk is alles binnen of vast te zetten. Dit is geen normale storm  meer maar een orkaan. Gelukkig is er niets kapot gegaan of is er schade gemaakt. En dan is het volgende dag weer zonnig en bladstil, alsof er niets gebeurd is. Deze dagen gaan zo snel, onder het genot van de zelf gemaakte Limonchello van Marina, de witte wijn van de wijnboer hebben we heel wat leuke avondjes zo samen. Helaas is het pas de laatste avond dat we een spelletje Keezen doen. Ik ben niet zo een spelletjes mens maar deze vond ik wel erg leuk.  En dan is het alweer maandag en moet ik afscheid nemen van mijn lieve vrienden. Wat een goeie beslissing is het geweest om een aantal dagen hierheen te gaan. Zo een mooie afsluiting van mijn reis. Dagen van gezellig samen eten, drinken en kletsen en lachen.( Dank jullie wel lieve Marina en Pasquale)

Ik ga nu door richting het Gardameer. Eigenlijk is het niet echt door want ik ga juist omhoog. De terugreis richting Nederland is begonnen voor mijn gevoel.  Eerst heb ik nog een overnachting in een hotel in Manerba om daarna vervolgens nog 3 nachten in een mobilehome op de camping in Peschiera te verblijven.  Het Gardameer is zo prachtig maar tjeetje wat een drukte om het meer. Ik heb in al die maanden niet zoveel vast gestaan in het verkeer als deze 4 dagen bij het Gardameer. Ik had trouwens niet gedacht en ook niet verwacht dat het nog zo druk zou zijn hier. En dan zijn het vooral de Duitsers die hier massaal aanwezig zijn. Je ziet bijna alleen maar dikke vette auto's met het Duitse kenteken hier op de wegen en parkeerplaatsen. Gezien de drukte hier heb je niet het gevoel van naseizoen maar qua temperatuur is het dat duidelijk wel. 's morgens en 's avonds is het nu echt een stuk frisser en een jas of sweater is echt nodig. Deze dagen pak ik wederom de auto om er op uit te gaan. Ik ga in Dezensano naar de markt, verder bezoek ik ook Garda, Bardolino en Lazise. Ik ga ook een dag naar de Madonna della Corona, een prachtige kerk in de bergen. En vandaag ben ik vanaf de camping naar Peschiera gaan lopen voor een kopje koffie. En vanmiddag ben ik een aantal uurtjes bij het zwembad gaan liggen. Dit is de allerlaatste dag dat ik dit nog kon doen want morgen ga ik Moon ophalen in Verona. Waarna wij vervolgens nog 2 dagen in een hotel  verblijven voor wij zondag richting Nederland gaan rijden. Dit gaan wij heel relax en rustig aan doen en ik verwacht dat we dinsdag weer thuis zullen zijn. Dan is daar het einde van mijn mooie reis van 5,5 maand Italië. Wat een prachtige reis, wat een ervaring om dit te hebben mogen meemaken.

Maar eerst ga ik morgenavond nog naar Eros Ramazotti in de Arena van Verona. Samen met mijn vriendin Monique en wel op mijn verjaardag. Echt een mooier kado kan ik mij niet wensen.

Maar uiteraard zal ik in mijn laatste blog hier alles over uitgebreid over vertellen.

Voor nu heel veel liefs uit Italië.

Ciao Marjo.

1. Gré de Graaf:
    24 september 2022
    Jammer Marjo toch dat aan alles weer een einde komt, maar je hebt gelukkig genoten en dat kan niemand je meer afnemen. Tot weerziens in Nederland.