Rust en nadenken. Vall D Orcia

12 september 2022 - Montepulciano, Italië

Dat het hoogseizoen voorbij is begin je in deze regio echt goed te merken. Op de camping waar ik 4 dagen verblijf wordt het aanzienlijk rustiger. Met andere woorden het is gewoon saai. Nou verblijf ik op een camping die sowieso niet groot is dus ik heb weinig tot geen aanspraak hier. En ik ben zelf ook niet zo actief bezig. Waar ik wel mee bezig ben is het nadenken over de afgelopen 5 maanden hier in Italië en over mijn toekomst. Ik heb mezelf de vraag gesteld: Wat wil ik gaan doen als ik terug in Nederland ben, wil ik volgend jaar weer terug naar Italië en zo ja wat wil en kan ik dan gaan doen? Of misschien ga ik wel een half jaar kijken hoe het in Spanje is.  Ik voel mij hier in Italië heel fijn maar wil ik hier  ook in mijn eentje wonen want dat is wel eventjes wat anders. Nederland zelf mis ik niet zo maar wat ik wel mis zijn mijn 2 katten, mijn kinderen, mijn familie, lieve vrienden en vele andere mensen om mij heen. Ik besef mij terdege dat ik een rijk mens ben. En wil ik dat allemaal opgeven? De stilte en de rust op dit moment heeft dus duidelijk een doel. In vrijheid te denken en te voelen wat dit met mij doet en wat ik wil gaan doen en waar ik heen wil zonder mij schuldig te hoeven voelen. Ik kan dus wel zeggen dat ik heel veel geleerd heb het afgelopen half jaar over mezelf en ik ben er klaar voor om dit nog verder uit te gaan werken.

Aan de temperatuur merk je ook dat de warmste dagen voorbij zijn. Overdag is het nu gemiddeld een temperatuur van een graadje of 26 a 28 en 's avonds koelt het wel meer af en moet ik zelfs een vestje aan. Ik ben sinds 2 dagen in de Vall D Orcia (Toscane) en hier in de Valleien heb ik voor het eerst weer een lange broek aan moeten doen.

Vandaag ben ik met de auto on route geweest. Via Ciao Tutti had ik over een mooie route gelezen dus die wou ik graag zien. Een route Ik heb van La Foce naar Radicofani gereden en het was echt adembenemend. Ik denk dat het de mooiste route is die ik hier in Toscane ben gereden. Het landschap was als in een sprookje zo betoverend. Ik bleef de auto aan de kant zetten om dit stukje Toscane te bewonderen en vast te leggen. Ik zal de mooiste bij de foto's plaatsen.

Morgen ga ik weer naar Marina en Pasquale in de regio Le Marche. Ik ben in april al een aantal dagen bij ze geweest en ik wil ze graag nog even zien voor ik weer terug ga. Ik blijf er een dag of zes en ben wel van plan om nog een aantal mooie dingen in deze regio te bezoeken. Want dat heb ik in april niet echt gedaan.

Dus olgende week meer over Le Marche.

Groetjes en liefs

Marjo

1. Marcia:
    12 september 2022
    Leuk stukje weer ondanks dat je zus het saai stukje dit keer vind 😉🤣
  2. Marlies:
    12 september 2022
    Mooi om te lezen... Inderdaad minder geschreven maar meer tijd om met jezelf te overleggen 😉 En: voor je het weet, weet je het 😘
  3. Colet:
    13 september 2022
    Lijkt mij ook moeilijk kiezen.volg je hart❤️
  4. Gré de Graaf:
    13 september 2022
    Ga nog lekker genieten van je laatste periode, mooie foto's Marjo
  5. Angela:
    14 september 2022
    Evengoed weer mooi geschreven hoor. En lekker dat je even de tijd hebt gehad om te bedenken wat je eventueel de volgende reis wilt gaan doen. Geniet nog lekker even van de laatste weekjes. 💋
  6. Molenaar Marina:
    16 september 2022
    Deze reis was opzoek gaan naar jezelf en ik denk dat het sowieso gelukt is. Je bent nu een paar dagen bij Rustico del Bozzo [email protected] super gezellig. Even bijkomen en dan door naar Eros in Verona. Lieve Marjo je hebt het wel gedaan allemaal je mag trots op jezelf zijn... xxxMarina