Genieten, heimwee ? Amber en Coen komen.

12 juni 2022 - Baia Domizia, Italië

Het is maandag als ik aan deze nieuwe blog begin. Wat gaan de weken toch snel. Lijkt wel of ze hier sneller gaan dan in Nederland als ik gewoon naar mijn werk moet. Dan gaan de weken nooit zo snel. Vandaag en morgen ben ik lekker vrij. Iedereen van het team heeft een beetje steeds de zelfde dagen vrij en die van mij zijn maandag en dinsdag tot nu toe. Eerlijk gezegd ben ik er dit keer harder aan toe dan de vorige x dat ik vrij was. De laatste paar dagen heb ik helaas ook wat meer last van mijn rug. Dus maar even rustig aan doen deze vrije dagen en neem ik het besluit om naar het strand in Gaeta te gaan. Nou is dat geen straf met de temperatuurmeter op 33 graden. Het zeewater is trouwens al fijn van temperatuur om af te koelen en regelmatig neem ik er een duik in.

De laatste dagen zit ik wat minder goed in mijn vel en trek ik mij wat meer terug van de meiden. Zij trekken met zijn drieën behoorlijk naar elkaar toe, wat ook logisch is aangezien ze de zelfde leeftijd en interesses hebben. Maar hierdoor ben ik wel veel meer alleen.  Aan de ene kant vind ik het prima want ik kan mij heel goed zelf vermaken maar aan de andere kant word ik er ook een soort van verdrietig van. Ik mis het soms om samen zijn met eigen leeftijdsgenoten. Dit is eigenlijk voor het eerst sinds ik weg ben uit Nederland dat ik mij wat depri voel. Uiteraard bel ik veel met Nederland maar dat is toch anders dan echt bij elkaar zijn. Gelukkig komen Amber en Coen over een paar dagen en zullen zij er aan moeten geloven en kan ik mij hart ophalen qua kletsen en knuffelen, wat ik zie daar naar uit. Maar goed vandaag ben ik dus vrij en ga ik lekker op pad met mijn auto. Even weer in een andere omgeving en afstand zal mijn humeur zeker goed doen. Eerst rij ik naar Gaeta. Een ontzettend leuk plaatsje wat heel veel weg heeft van een mini Napels. Zeker qua sfeer met zijn leuke schattige straatjes, super leuke winkeltjes en muurschildering. Ik heb er  prachtige foto's kunnen maken. Na ruim 2 uur wandelen en lunchen in Gaeta pak ik mijn auto en rij ik richting het strand. Niet alleen onder maar ook boven Napels is de kust prachtig.  Ik heb hier een relaxte en fijne middag en rond een uur of zes rij ik richting Formia. Hier ben ik al een paar x eerder geweest en ik weet ondertussen goed de weg hier. Eerst ga ik wat winkelen en vervolgens ga ik op een terras een pizza eten en verwen ik mezelf  ook nog eens met een aprol spitz. Ik kan weer terug kijken op een heerlijke vrije dag en ben om negen uur weer veilig en voor het donker op de camping.

Dinsdag sta ik rond een uur of 9  op met een beter en iets positiever gevoel in mijn lijf. Weg met dat rare humeur van mij besluit ik. Vanaf nu af aan weer positief en gezellig doen is mijn voornemen. Ik begin de dag met mijn auto wassen, die ziet er  echt niet uit door die bomen hier. Van dat vieze plak spul komt er uit de bomen en dat is niet echt fijn voor de lak van mijn auto. Daarna breng ik de fietsen naar de fietsenmaker, gooi een was in machine en ga dan richting  strand. Ik heb het voornemen om eind van de middag op de fiets stappen en naar een plaatsje, wat hier op een half uur vandaag ligt, te fietsen. Minturno, nou dat word dus de auto besluit ik nadat ik Google maps heb bekeken. want het ligt echt mega hoog. Ik ben best sportief maar dit is echt te gek. Wanneer ik later met de auto in zijn twee naar boven rij bedenk ik mij dat ik dit echt nooit had kunnen fietsen. Na te hebben gegeten bij de enige pizzeria die dit dorpje rijk is rij ik verder naar Scauri om daar met een heerlijk Italiaans ijsje naar de zonsondergang te kijken. En zo zijn mijn 2 vrije  dagen alweer voorbij. Morgen weer werken.

Woensdag begin ik bij de receptie van 9 tot 10 uur. Wachtend op eventuele gasten doe ik wat administratief werk en verder moet ik nog 1 mobile home schoonmaken, aangezien  ik deze zelf al eerder goed had schoon gemaakt is dit een makkie. Ik heb er even heel veel tijd voor genomen. Tranquilo. 'S avonds gaan we voor het eerst bbq met elkaar. Onze regiomanager Andrea is vanmiddag naar ons toe gereden vanuit Florence en dit is een mooie gelegenheid om de bbq aan te steken. Andrea komt uit Duitsland maar spreekt ook nederlands en is een stukje ouder, ik vind het heel prettig om even met een volwassene te zijn en te praten. Ik heb het nodig om over iets anders te praten dan jongetjes en stappen en drank. We hebben onverwachts een ontzettende gezellige avond met leuke gesprekken en ook niet verkeerd de limonchello, creme di pistache en bier vloeien rijkelijk.

Donderdagochtend vroeg word ik wakker van de regen. Dat is echt lang geleden dat ik wakker werd met regen en voor een x is het best wel even fijn want het koelt hier nu wat af. Vervolgens begint rond 11 uur weer de zon weer volop te schijnen is het in no time 27 graden. Helaas is dit voor korte duur want de rest van de dag blijft de lucht grijs en regent het. En de temperatuur daalt zelfs naar 22 graden. Wat wen je toch snel aan elke dag mooi weer. Hopelijk is het morgen weer een mooie dag met een blauwe lucht en zon. Amber en Coen komen morgen met een stel vrienden naar Italië gevlogen, tenminste als het  goed gaat op Schiphol. Eerst gaan zij 2 dagen naar Sorrento om vervolgens zondag naar mij toe te komen. Ik moet nog even geduld hebben.

Vrijdag is eigenlijk een gewone werkdag. Maar die leuke lieve Italianen van vorig weekend zijn weer op de camping aangekomen en ze begroeten mij als vrienden. Tjeetje wat is dit ontzettend leuk. Zij spreken alleen weinig tot geen woord engels dus met mijn Italiaans woorden schat, ik leer elke dag weer nieuwe woorden,we kunnen al een redelijk gesprek voeren. Hun dochtertje van vijf springt in mijn armen als ze mij ziet en begint mij te knuffelen. Ze is daarna niet meer bij mij weg te slaan. 'S avonds ga ik een stukje rijden met de auto om heerlijk te genieten van de omgeving zonder een doel te hebben maar met Eros hard galmend uit de spiekers  Ik geniet... dat gevoel van thuis zijn hier is wel heel groot. Ik eindig in Scauri met een ijsje aan de boulevard. Dit zijn van die mooie momenten die ik zo koester.

Vandaag ben ik mij er weer eens extra van bewust hoe fijn ik het vind om hier in Italië te zijn. Io sono felice. Ik breng een bezoekje aan mijn Italiaanse vrienden en wederom springt mijn kleine Italiaans vriendinnetje in mijn armen. Met een heerlijk kopje espresso erbij probeer ik met haar ouders een gesprek te voeren .Wat ik prettig vind is dat zij mij verbeteren qua uitspraak als dat nodig is want dat is best een lastige. Door die uitspraak krijg je ook nog wel eens  wat misverstanden. Vandaag kwam er een dame naar mij toe, zij had gezien of gehoord dat ik wat Italiaans spreek. Ze begint eerst rustig te praten om vervolgens verder door te ratelen. Omg. Ik begreep wel iets maar lang niet alles. Ik dacht dat ze een salade voor ons ging maken. Dus ik reageerde best enthousiast. Zag de verwarring op haar gezicht.  Nee bleek achteraf ze vroeg om een slacentrifuge. Ach het verschil zit hem in een paar woorden  hihi. Maar het is ook best pittig en dan al die vervormingen van die werkwoorden erbij. Maar goed elke dag leer ik weer wat bij. Mijn tante Louise zal trots op mij zijn als zij mij zo ziet praten. Bij haar ben ik ooit begonnen met tellen in het Italiaans. En zo zoetjes aan heb ik toch al heel wat geleerd. En om mijn dag nog leuker te maken komt Salvatore, 1 van de Italiaanse vrienden,  een bord heerlijke pasta brengen voor vanavond. Wat een fijne verrassing, de meiden gaan vanavond uiteten en aangezien ik besloten heb om niet met hun mee te gaan is dit wel heel lekker. Wat zijn Italianen zijn toch ontzettend gastvrij en vriendelijk hier. Het komt heel vaak voor dat ik over de camping ga en dat er iets te drinken wordt aangeboden. Ik drink veel koffie thuis maar de Italianen spannen de kroon.

En vandaag komen Amber en Coen met Lotte en Kay naar de camping toe. Het is 8 weken geleden dat ik weg ben gegaan uit Nederland om aan mijn reis te beginnen. Wat gaat de tijd snel. Het is half acht op dit moment en ik zit heerlijk met een kopje koffie te genieten op mijn veranda. Zo eerst beginnen met de mobilehomes in orde maken en dan wachten tot ze komen.

En daar zijn ze. Wat heerlijk om mijn kind vast te houden en te knuffelen. Ik ben nu weer even mama. Heerlijk. Helaas roept de plicht en moet ik weer door richting receptie want de volgende klanten hebben zich alweer gemeld.

En zo blijven we nog even doorgaan. Maar eind van de dag houd niets mij weg bij Amber, Coen, Lotte en Kay. Dit gaan zeker een paar hele gezellige dagen worden. Vanavond beginnen we met de bbq in ieder geval en de rest zien we wel. Ik ben in ieder geval nu 2 dagen vrij.

Saluti

Ciao

1. Marian:
    12 juni 2022
    Veeellll genieten met je kind😘😘😘😘
  2. Marjo:
    15 juni 2022
    Heeeeel fijn om haar te knuffelen. Dat was zo fijn.
    Helaas zijn ze weer naar huis vertrokken maar volgend weekend komen ze weer gezellig.😘😘
  3. Marlies:
    12 juni 2022
    Ach lieve Mar snap zo je gevoel. Maar gelukkig wisselt het snel met je gevoeL van thuis zijn.
    Heel veel plezier met Amber en Koen 💋💋💋
  4. Marjo:
    15 juni 2022
    Lieve schat je kent mij hé. 😚
    Zo in een dip en volgende moment weer vrolijk. Maar kan nu echt een beetje door de meiden. Maar goed ik zet mijn erover heen.
    En heel fijn gehad met Amber en Coen.
    En dan komen ze volgend weekend nog een keer. Hoe gezellig is dat.
    Dikke kus 😘😘
  5. Tyara:
    12 juni 2022
    Wat super fijn om te lezen dat Amber er is! En ook fijn dat het depri gevoel er niet heel lang was. Lekker genieten Mar xxx
  6. Marjo:
    15 juni 2022
    Hé Taart. Het was heel gezellig met Amber en Coen. Ze zijn vanmiddag weer vertrokken. Maar volgend weekend komen ze weer gezellig.
    Dikke kus 🥰🥰🥰
  7. Wendy:
    12 juni 2022
    Na regen komt zonneschijn🙏wat heerlijk dat je lieve meissie en haar mannetje komen (er zijn). Geniet van het samen zijn❤️
  8. Marjo:
    15 juni 2022
    We hebben genoten moppie. Ze zijn vanmiddag weer naar Nederland vertrokken. Maar volgend weekend komen ze weer gezellig. Weer knuffelen en genieten samen. 🥰😘❤
  9. Inge:
    12 juni 2022
    Wat lekker dat je dochter en vriend(en) er zijn. Lekker genieten van en met elkaar xxxx
  10. Marjo:
    15 juni 2022
    Dat hebben we heerlijk gedaan Inge. Was erg gezellig om haar hier te hebben. Weet ze ook wat ik doe een waar ik woon. En met wie ik werk.
    Ze zijn vanmiddag weer naar Nederland vertrokken.
  11. Monique held:
    12 juni 2022
    Marjo geniet lekker met je mooie dochter
  12. Marjo:
    15 juni 2022
    Het was super gezellig. Zo fijn om je kind even bij je te hebben.
    Ze is vanmiddag weer vertrokken richting Nederland.
  13. Nella:
    12 juni 2022
    Lekker genieten dan kan je er daarna weer lekker tegen aan mop 🦋🦋💋
  14. Marjo:
    15 juni 2022
    Dat doe ik zeker Nella. Elke dag blij dat ik in Italië ben. En gelukkig nog heel lang hier ben. Dus je kan nog lang mee genieten via mijn blog. 🤣🥰😘
  15. Gré de Graaf:
    12 juni 2022
    Wat een prachtig verhaal weer, en ik ben blij dat je het weer wat zonniger inziet
  16. Marjo:
    15 juni 2022
    Je kent me hé Gre. Daarna altijd weer vrolijk zijn.
    Gelukkig wel.
    Zo lief iedere keer een reactie van jou. 🥰
  17. Jolanda:
    12 juni 2022
    Heerlijk Mar, wat een avonturier ben je toch. Nu even een paar fijne dagen met je dochter en aanhang, veel plezier samen ❤
  18. Marjo:
    Hé jootje
    We hebben heerlijke dagen gehad. Helaas te kort maar volgend weekend komt ze weer gezellig met Coen. Dus iets om naar uit te kijken.
    En daarna ga ik zelf weer op reis.
  19. Claudia jansen:
    13 juni 2022
    Wat een geweldige ervaring om dit te doen en snap je ook heerlijk geniet ervan
    In Nederland hebben we allemaal ook de mindere dagen
    Liefs 💋 claudia
  20. Marjo:
    15 juni 2022
    Hé Claudia deze ervaring nemen zij mij nooit meer af. Hoe het leven ook loopt dit heb ik mooi gedaan. Elke dag weer fijn. En inderdaad ook in Nederland heb je mindere dagen. Dan kun je maar beter hier zijn. Zon schijnt elke dag daar word je vrolijk van.
    Dikke kus Mar🥰🥰
  21. Marlies:
    13 juni 2022
    Heerlijk om weer mee te wandelen zo met je... je ziet de prachtige omgeving gewoon voor je! En ach, een mindere dag.. Is heel normaal je bent én blijft een mens (met gevoel ❤) Ga zalig genieten van je lieve, mooie meissie en dr lieve vriend. Geniet! Dikke kus
  22. Marjo:
    15 juni 2022
    Wat weet je het weer goed te zeggen Mar. Inderdaad zo een dag/ dagen hoort er ook bij. Maar gelukkig duurt het nooit zo lang. Ik heb fijne dagen gehad met Amber en Coen. En met hun vrienden Lotte en Kay. Echt elke dag geniet ik hier weer. Zit nu op mijn veranda. Wijntje erbij. Vogels aan het fluiten.
    Heb je beeld?😀😘
  23. Molenaar Marina:
    14 juni 2022
    Super fijn dat de kids er zijn en ik zeg genieten met elkaar....mooi verhaal Marjo
  24. Marjo:
    15 juni 2022
    Lieve Marina dank je wel voor jou lieve woorden.
    Amber en Coen zijn vandaag weer vertrokken. Maar we hebben het even heel fijn gehad zo samen.
    Dagen van ook zo snel hier. Ben al weer 6 weken geleden bij jullie vertrokken.
    Even binnenkort bellen . Dikke knuffel.
  25. Colette:
    15 juni 2022
    Wat heerlijk om te lezen! Ik heb je alleen maar eens gezien via het online werken bij Amber en op veel foto's en toch voelt het alsof ik je ook ken lieve Marjo! Super om dit zo mee te beleven. Ik hoop dat jullie het super hebben gehad deze week. Ben vroeger ook op deze camping geweest, dat maakt het nog bijzonderder. Alle goeds en fantastisch dat je dit doet. Kunnen veel mensen van leren en inspiratie uit halen ❤️🤗
  26. Marjo:
    15 juni 2022
    Dank je wel voor jou lieve reactie Colette, door de vele verhalen van Amber heb ik dat zelfde gevoel met jou. Ontzettend leuk dat je mij blog volgt. Leuk ook dat de reacties zo positief zijn.
    Het is een ontzettende leuke camping. Ik verveel mij nog geen moment hier. Omgeving is leuk en mooi maar ook het strand vind ik zo fijn.
    Elke dag weer genieten. Blijf mijn blog maar lekker volgen want er staat nog heel wat in de planning.
    Ik ga nog heel veel schrijven.
    Dank je Colette dikke kus uit Italië🥰😘