Di Ollandesi visitare camping Baia Domizia

20 juni 2022 - Gaeta, Italië

Op het moment dat ik met deze blog begin lig ik heerlijk op strand op een strandbedje. De voorkant laten bruinen gaat redelijk snel maar die achterkant wil nooit zo snel gaan bij mij. Ik heb er het geduld ook niet zo voor. Vast herkenbaar? Op dit moment doe ik een nieuwe poging. Het scheelt dat ik nu afleiding om mij heen heb. Op links heb ik Amber die relaxed ligt te lezen en voor mij zit Coen in zijn boek verdiept. Uhhhh met zijn ogen dicht? Het is vast niet zo een spannend boek. En op 3 meter afstand ligt Kay met zijn mond open in dromenland. Gezellig hé die mannen. Vast de uitwerking van de alcohol van gisteravond. Want naast het eten hebben we de nodige alcoholische drankjes gedronken. Vanochtend zijn we op tijd op gestaan want we hebben een leuke planning voor vandaag. We beginnen met koffie drinken in Gaeta. Dat is dat leuke lieve plaatsje waar ik vorige week maandag ook ben geweest. Daarna rijden we door naar het strand. De flessen zonnebrand komen uit de tassen want de huidjes van deze vier hebben nog weinig zon gezien en aangezien deze al behoorlijk krachtig is moet je echt blijven smeren. Maar als ik zo naar de rode beentjes van Coen kijk is het al te laat. En dat wordt vanavond weer goed smeren maar dan met aftersun. Rond zes uur is het mooi geweest en rijden we richting Formia om daar op het terras te gaan zitten. Amber en ik nemen een aprol spitz. Coen, Kay en Lotte nemen de limonchello spitz. Ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt erg lekker te zijn.  Dus als je van limonchello houdt zeker een x proberen. Vervolgens gaan we terug naar camping. Wat een heerlijke dag is dit.

Als je hier bent en het is mooi weer dan is het enorm genieten aan het strand. En zeker als je in Nederland de  laatste weken weinig zon hebt gehad dan is die zijn op je lichaam zo lekker. Dat is wat we ook vandaag weer gaan doen. Het strand bij de camping is prima, het is mooi en fijn.  Niet zo mooi als in Gaeta maar zoals Kay zei: zand is zand. En we hoeven niet weer 45 minuten in de auto te zitten. Ik ga al vroeg richting strand want werken of niet ik ben elke dag vroeg wakker. Om half 10 loop ik richting strand. Maar eerst ga ik bij Rafael langs, de fietsenmaker, want de achterband van mijn fiets ligt er weer uit. Vervolgens ga ik langs de bar voor een cappuccino en loop daarna door naar het strand. Rond een uur of elf komen de andere vier aan gewandeld. Ik geniet enorm dat Amber, Coen  Lotte en Kay hier zijn. We hebben weer een fijne dag met elkaar en sluiten deze af met wraps, gemaakt door Amber en Lotte, een goed wijntje en uiteraard hoort daar ook limonchello bij. Deze 3 dagen gaan zo snel voorbij en voor ik het weet zijn ze weer op weg naar Napels om daar het vliegtuig naar Nederland te pakken. Maar ik hoef niet lang te wachten op Amber en Coen want volgende week vrijdag komen zij weer 4 dagen. Dit is zo een moment dat ik besef dat mijn leven zo zal zijn wanneer ik in Italië zou wonen. Dan is het een komen en weer gaan. Maar daar hoef ik nog geen beslissing over te nemen gelukkig. Want zoals mijn vriendin Mo laats zei: geniet en leef met de dag Mar! En dat advies volg ik op. Leef, geniet en maak mooie herinneringen Dat is wat ik zeker hier aan het doen ben.

Vandaag is zo een dag waar van van alles gebeurd. Ik heb telefoondienst vandaag. En ik heb zo een voorgevoel dat ik veel gebeld ga worden. En ja hoor de eerste is meteen om tien uur. Licht kapot. Nou is een lampje vervangen niet moeilijk dus dat heb ik zo gedaan. Dan belt er iemand dat zijn matras echt niet fijn slaapt en of ik even wil komen kijken.  Hij heeft gelijk hier is niet op te slapen waarop ik mijn collega bel en wisselen we het matras om.Hopelijk slaapt hij nu een stuk beter.  Volgende telefoontje is een wc bril die stuk is. Weer terug naar de tent, daar ligt alle voorraad, en nu opzoek naar een wc bril. Dan moet ik ook nog proberen die wc bril te vervangen in dat kleine wc-tje. Dit is echt een uitdaging voor deze niet-handige harry. Maar na veel gevloek lukt het mij toch. Nu wel klaar denk ik zo met die telefoontjes. Nee natuurlijk niet want nu belt er een vrouw met de mededeling dat haar mobilehome geen stroom meer heeft en ze heeft ook geen heet water meer. Ik spring weer op mijn fiets en ga naar mobile nr. 19. Ik probeer daar een aantal dingen maar geen stroom en geen heet water. Mmmm wat kan dit nou weer zijn vraag ik mij af. En ik probeer voor de zekerheid nog even de elektriciteit kast buiten. Zet de knop omhoog en tadaaaa... yess het werkt weer. En gelukkig is het dan heel gauw vijf uur en mag ik de telefoon aan mijn collega geven. Heerlijk einde dienst. Omkleden en richting strand.

Onze regiomanager Morgan is vandaag bij ons op bezoek om te kijken hoe het met ons gaat hier. Ik mag Morgan graag en als zij 's morgens bij mij naar de receptie komt om kletsen is dat gezellig. Echter komt ze ook met het nieuws dat ik niet naar camping Albatros ga. De receptie van Eurocamp en andere organisaties zijn daar niet meer welkom. De camping wil namelijk alles in eigen beheer hebben. Tjeetje dit is even een nieuws en het komt best rauw op mijn dak maar ze vertelt mij er wel meteen bij dat ze mij graag op de receptie van camping Norcenni Girasole wil hebben. Dit is ook een hele leuke grote camping en deze ligt heel dicht bij Florence en is in het hart van Toscane. Aangezien ik een ontzettende Toscane liefhebber ben is dit misschien nog wel leuker. Wat wel heel fijn is is dat wij op deze camping wel gebruik mogen maken van hun faciliteiten. Op Albatros mocht dat namelijk niet, en als het mogelijk is krijg ik op deze camping een eigen mobilehome. Als ik er wat meer over na denk, denk ik dat ik qua omgeving etc. het op deze camping misschien nog wel veel leuker ga vinden. We gaan het zien. Op deze camping hoef ik nog maar een dag of acht te werken en dan heb ik 2 weken vakantie. Ik ben de dagen van schoonmaken echt wel zat aan het worden. Maar vanaf morgen heb ik wel de mobilehome een week voor mij alleen. Mikki heeft namelijk aankomende week  met een vriendin een mobilehome gehuurd en in het weekend gaan zij samen naar Rome. Heerlijk om even alleen te zijn. Want het blijft toch iedere dag weer rekening houden met elkaar.

Vandaag is zondag en het is een leuke, drukke dag. Een dag waarin ik wel veel moet schoonmaken want we zijn vandaag maar met zijn tweeën, en veel bezoekjes moet brengen aan de gasten. Dat laatste is wel mijn ding, gezellig wat kletsen, vaak onder het genot van een espresso, acqua, glas wijn of een limonchello. En dat allemaal tijdens werktijd. Wat een leventje hé!!

Bij deze eindig ik mijn blog voor deze week

Tot volgende week.

arrevederci.

1. Lotte:
    20 juni 2022
    Even schakelen inderdaad, naar een andere camping. Je keek er zo naar uit bij de receptie. Maar de nieuwe kans heeft veel mooie nieuwe voordelen, dat is top! Een eigen mobile home zou ook wel echt fantastisch zijn! Succes met de laatste dagen werken. Groetjes!
  2. Esther Hissink:
    21 juni 2022
    Jij bentvgoed bezig Mar!! Xx
  3. Colette:
    21 juni 2022
    Heerlijk weer om te lezen, alle goeds gewenst! 😘
  4. Cas Lange:
    22 juni 2022
    Een heerlijk stukje realiteit met je telefoon baantjes en zo te lezen vind jij wel de oplossing voor de meeste problemen!! Nou weet ik niet echt of het volgende advies voor een beetje kleur aan de achterkant nog werkt, maar Oma zei iets van goed vegen anders.........................krijg je bruine billen!!
    Toscane zal erg leuk zijn. Geweldig al die leuke visite.
  5. Karin:
    22 juni 2022
    Geniet van jou verhalen Mar !!
    Liefs Karin