Eindelijk vakantie. Sardinie en Toscane

11 juli 2022 - Fauglia, Italië

Het is alweer maandag, maar in plaats van een nieuwe werkweek heb ik nu 2 heerlijke weken vakantie. En wat is er beter dan dit te vieren op Sardinie met mijn vriendinnen. Vanochtend moet ik om 10 uur mijn accomodatie uit en voor de zekerheid zet ik mijn wekker ondanks dat ik eigenlijk altijd wel rond half 8 wakker word. Eerst maar even ontbijten en daarna mijn spullen weer in de auto doen. Ik voel mij net zo een zigeuner met dat steeds weer in en uitpakken. Dat vind ik wel een dingetje hoor. Maar ik heb ook wel erg veel mee, vooral te veel kleding. En dan heb ik hier in Italië ondertussen ook nog het één en ander gekocht. Rond elf uur rij ik naar de accommodatie die ik samen met Saskia en Astrid heb geboekt voor de aankomende dagen. Op de foto's zag het er al mooi uit maar in het echt is het nog mooier, en wat helemaal fijn is is het mooie zwembad met deze warmte. Wanneer ik tegen drie uur op het vliegveld aan kom zijn de meiden ondertussen al geland en staan zelfs al te wachten op mij. Maar wat is het fijn om ze weer te zien. Na een dikke knuffel stappen we in de auto en 15 minuten later zijn we bij onze accommodatie en nog eens 15 minuten later liggen we in het zwembad. Dit is het begin van een paar heerlijke gezellige dagen met elkaar. Dagen waarin we elke ochtend beginnen met een uitgebreid ontbijt met een kopje koffie, en daarbij bespreken we meteen de plannen voor die dag en naar welke mooie baai we zullen gaan. Want dat is iets wat Sardinie heel veel heeft. Prachtige mooie baaitjes. En dan dat turquoise water. Prachtig! We hebben genoeg keuze in ieder geval. Na een paar uur genieten bij een baai dan is het rond een uur of drie toch echt de hoogste tijd om een terrasje te pakken. De ene dag bestellen we een fles wijn en een andere dag drinken we een aprol spitz.  En als we terug zijn in ons appartement is het ook nog even zitten op het terras met een flesje wijn erbij. Elke avond gaan we lekker uit eten in het plaatsje waar wij zitten, dit kunnen we lopend doen wat erg fijn is.  Woensdag besluiten we om met de auto naar Olbia te gaan om daar een hapje te eten. Wat een hele gezellige stad blijkt te zijn met zijn leuke winkels en vele terrasjes. Elke dag is het weer ontzettend genieten met elkaar en we lachen heel wat af. Maar wanneer het zo gezellig is lijkt het wel of de dagen nog sneller gaan. En voor we het weten is het alweer vrijdag en gaan de meiden om twaalf uur met de taxi richting het vliegveld. Wat een mooie fijne dagen hebben wij met elkaar gehad en weer een herinnering rijker ga ik met mijn auto richting Anita en John. Op de valreep want morgenochtend om half elf moet ik weer terug met de ferry naar Livorno. Anita en John zijn met de camper aan het rondtoeren op Sardinie dus we spreken af op de camping waar zij staan. Ook het weerzien met deze  fijne vrienden is super gezellig. Eerst drinken we koffie en kletsen we bij om vervolgens een paar uurtjes aan het zwembad te liggen. Ook hier komt de wijn weer te voorschijn. Deze werd stiekem verzorgd door John bij het zwembad. 'S avonds blijf ik gezellig eten maar helaas gaat ook hier de tijd veel te snel en voor ik het weet moet ik weer weg richting mijn accomodatie voor vannacht.

De volgende ochtend rij ik op tijd richting de haven voor de ferry naar Livorno. Als ik aankom bij de haven is het 1 en al bedrijvigheid en sta ik al super snel in de rij om de ferry op te gaan. En na een minuut of 10 mag ik zelfs de boot al op en even later parkeer ik mijn auto op het bovenste dek. Wauw dit gaat wel heel snel en makkelijk. Voor ik het parkeerdek verlaat maak ik nog wel even een foto van de verdieping voor de zekerheid. Geen stress meer om mijn auto terug te vinden straks.   Hoop ik althans. 9 uur duurt deze overtocht en dat is best lang. Als ik een uur later naar het dek ga zie ik dat er ligbedjes en een zwembad is. Dat is wel heel fijn en zo kom ik de uren wel door. Beetje zonnen, lezen, eten , drinken en mijn blog bijwerken. En als ik dan aankom in Livorno krijg ik een berichtje van Roan dat hij op mij staat te wachten in het centrum. En wat is het fijn om mijn kind weer te zien na 12 weken. We spreken elkaar veel maar hem weer kunnen vasthouden is heerlijk. We rijden vervolgens naar onze accommodatie die echt heel mooi is maar ook in een prachtige omgeving ligt. En met een geweldig mooi uitzicht. Hier zal het goed vertoeven zijn de aankomende dagen.

Zondag gaan we na het  ontbijt op weg. We hebben een route uitgestippeld wat we willen rijden om zoveel mogelijk van deze omgeving te zien. Dit gebied onder Volterra is zo ontzettend mooi. Roan is de chauffeur vandaag en iedere keer vraag ik weer om te stoppen zodat ik een foto kan maken. Wat is dit genieten. Eind van de dag rijden we richting Cecina om een duik te nemen in de zee en blijven er een paar uurtjes  want we gaan eten in het stadje. Als we rond half elf terug zijn ploffen we moe maar voldaan op ons bed. We kunnen terug kijken op een leuke gezellige dag.

Dit was een heerlijke week met mijn lieve vrienden en met Roan. Op naar een nieuwe week.

Liefs uit Italië.

1. Laura:
    11 juli 2022
    Klinkt supergoed allemaal, fijne week mop!😘
  2. Gré de Graaf:
    11 juli 2022
    Wat een prachtig verhaal weer Marjo, fijn om te lezen dat je alles eruit haalt wat er te beleven is. Jaloers hóór
  3. Paula:
    11 juli 2022
    Hee daar wat leuk om dit weer te lezen. Maar joh had jij nou te veel kleding meegenomen🤔. Wat een heerlijke dagen heb je gehad met je vriendinnen en nu heerlijk met Roan op pad, blijf vooral lekker genieten.
  4. Nella:
    11 juli 2022
    Jeetje je hebt top dagen gehad met je vrienden en zoon en weer vele mooie avonturen beleefd deze pakken ze niet meer van je af.Nog vele mooie🌞🌞 weken
  5. Marlies:
    11 juli 2022
    Wat heerlijk om te lezen hoe je geniet, je vriendinnen bij je en nu Roan! De omgeving, het eten & drinken, de mensen daar, de natuur.. hét leven ❤ Lieverd, ga zo door met groeien en helemaal jezelf te zijn. Dikke knuffel
  6. Michael:
    12 juli 2022
    Wat een prachtig verhaal weer over een mooi avontuur. Ziet er allemaal top uit. Geniet er nog even van want voor je het weer is het weer voorbij 😥
  7. Cas Lange:
    14 juli 2022
    Tjonge wat een heerlijke lange (werk) vakantie. Zoveel te zien, zoveel pret met al die visite, zoveel wijntjes, en dan maar klagen dat het zo heet is, met de zee en een zwembad om de hoek!
    Geniet maar lekker, de dagen worden langzaam maar zeker korter.