Baia Domizia

8 mei 2022 - San Lorenzo in Campo, Italië

Maandag beginnen we de week goed met een pittige wandeling van 5 km. Samen met Marina en Sigrid heb ik afgesproken om even lekker sportief bezig te zijn.  Zo gezegd zo gedaan. Als ik terug kom begin ik met het inpakken van mijn kleding en andere zooi. Wat een spullen heb ik weer met mij mee. Het excuus is wel dat ik een half jaar op reis ben. Ik wil graag alles bij me hebben want ik heb er een hekel aan om mis te grijpen. Lenzen, haarverf,  wasmiddel, paracetemol, tandpasta en nog veel meer dingen. Noem maar op en ik heb het bij mij. Ook een topper voor op het matras. Matrassen zijn vrij hard hier in Italië,  althans vind ik,  en ik wil goed kunnen slapen, zeker na die 2 operaties aan mijn rug. Veel van de dingen die ik mee heb zijn ook in Italië te koop. nou ja het zit in de auto en die bergen kom ik ook wel op. Desnoods rij ik in zijn 2 naar boven.

Vandaag ga ik na het ontbijt weg bij Marina en Pasquale. Na een zeer fijne week is het tijd om verder te gaan. Ook wel rete spannend want ik ga werken op de camping Baia Domizia. Ongeveer na een uur of  5  rijden kom ik aan op de camping.  De camping ligt zo een 70 km boven Napels en een stuk (200 km) onder Rome.

Op de camping word ik met veel enthousiasme verwelkomt door mijn team en teamleider. Met mij erbij zijn we met zijn vieren.  We checken  in en gaan naar de mobilehome. Ik deel mijn mobilehome met Mikki, een Nederlands meisje . In de andere mobilehome zitten  2 andere meiden.  Zij komen uit Duitsland en Polen. Ik voel mij een soort van moederoverste met de 18 en 19 Jarige dames.  Ach het houdt je jong. Ik vind het eigenlijk wel heel gezellig.

De volgende dag krijgen we een rondleiding over de camping,  die echt mega groot is. Er moet nog heel wat gebeuren voor deze klaar is om de eerste gasten te ontvangen. Net als de gasten die via Eurocamp hun vakantie hier komen vieren. Ik kan aan de bak heb ik al gezien. Maar ik ben uitgerust en heb eigenlijk wel zin om weer wat te doen. Van mijn rug heb ik ook totaal geen last. Het weer is trouwens heerlijk.  Ongeveer een graad of 23 en zonnig.  's  avonds gaan we naar het strand om de zonsondergang te zien.  Om acht uur ook de 2 minuten stilte in acht genomen. Tevens geproost op mijn vader en zijn leven.

Ondertussen is het alweer donderdag. En vandaag staat er op de planning... hard werken. De  mobilehomes zien er namelijk niet uit, ze zijn echt onwijs vies en er mankeert hier en daar behoorlijk wat aan. Dat hoeven wij niet te maken maar we moeten het wel inventariseren. Maar gelukkig gaat de camping 21 mei pas open dus we hebben genoeg tijd om de 47 caravans in orde te maken. Lijkt mij althans. Manager denkt er iets anders over. We gaan het zien,  ik laat mij niet gek maken.

Vrijdag zijn we begonnen met het cleanen van het interieur van de mobilehomes. Of kort samengevat  schoonmaken van de caravans. Maar het eerste klinkt net iets interessanter. Ik heb vandaag een paar x lachend tegen mezelf gezegd: uhhhh droomreis?? Nou dit past/lijkt niet helemaal op een droombaan. Maar ik bedenk mij dat het voor 2 weken is.  Daarna wordt het beter en leuker. Andere werkzaamheden erbij,  de gasten zijn er dan  en de camping is ook officieel open. Dan maak je s morgens de caravans in orde . Dan een aantal uur vrij om vervolgens van drie tot vijf uur receptiedienst te hebben.  Ik heb al gezien dat het strand hier er mooi uitziet. Dat wordt genieten.

Zaterdag, de auto gepakt en de route langs de kust gevolgd. Eerst richting Gaeta en vervolgens door naar Sperlonga. Helaas ziet alles er altijd minder leuk en gezellig uit als het regent. En dat doet het dus vandaag. Na een uitgebreide, late lunch gaan we een shopping mall in. En kunnen ons hart ophalen. De planning was om dit weekend naar Rome te gaan maar aangezien de weersverwachtingen zeer slecht waren voor dit weekend hebben we besloten om het naar het volgend weekend te verschuiven. Rome is en blijft geweldig hoe vaak je er bent geweest.

Zondag is het nu, en het is moederdag vandaag. Voor het eerst sinds ik moeder ben heb ik mijn kinderen niet bij mij op deze dag.  Zover van huis en weten dat je lang weg bent bent doet iets met mij. Ik mis ze. Maar gelukkig kunnen we elkaar  bellen en facetimen. Wat we dus  ook regelmatig doen. Maar ondanks alles ben ik heel blij dat ik hier in Italië ben. En nog 5 heerlijke maanden voor mij heb.

Straks lekker met de meiden op stap en de omgeving verder ontdekken. En vandaag is het weer ook prima. Bewolkt/ zonnig maar droog.  Vanaf morgen zijn de verwachtingen dat het alleen maar zonnig wordt met een temperatuur rond de 25 graden.

Ik wens iedereen een fijne gezellige (moeder) dag toe.

Veel liefs uit Italië.

1. Gré de Graaf:
    8 mei 2022
    Wat geniet je toch weer Marjo, evengoed fijne moederdag op afstand. Véél plezier !! Ciao
  2. Paula:
    8 mei 2022
    Wat heerlijk weer om met je mee te kunnen genieten. Blijf dat vooral doen GENIETEN.
  3. Monique Bruins:
    Wat een heerlijk om te lezen . Geniet echt met je mee .. 😘
  4. Wendy:
    8 mei 2022
    Lieverd wat heerlijk allemaal en dat heerlijke weer erbij dat zal je genoeg energie geven om door de zwaarste dagen te komen😜om daarna weer te genieten van al het moois om je heen🙏
  5. Laura:
    Fijne moederdag Mar! 💐Ik hoop dat jouw ontbijtje heeft gesmaakt.😉😘
  6. Marlies:
    Fijne Moederdag schattepatat ❤️
    Verwen jezelf vandaag maar met een extra Italiaans ijsje waar je zo van houdt!
    En hopelijk snel klaar met het schoonmaken van die caravans haha klinkt zeker niet als een top baan maar goed. Jij laat je zeker niet gek maken. Zet hem op 💋
  7. Mama en tante Ria.:
    8 mei 2022
    Lieverd bedankt voor je belletje en je kaart voor moederdag mijn dag kan niet meer stuk.Genieten is het nu zeker voor jou en ga zo maar lekker door.
  8. Esther IJskes:
    8 mei 2022
    Wat leuk om te lezen dat je weer aan het reizen bent 👍. Heel toevallig waren wij vorige week een paar dagen in Rome. Idd een prachtige stad. Geniet van je reis en je belevenissen en ik vind het leuk om je verhalen te lezen 🥰
  9. Marlies:
    8 mei 2022
    Mooi om te lezen, je geniet.. je doet waar jij van droomt. En afstand is relatief hè, op deze wijze ben je "ver" maar toch dichtbij. En met face timen zelfs bijna tastbaar! Dikke kus vanuit Saentje ❤
  10. Molenaar Marina:
    9 mei 2022
    Genieten, hard werken en je droom waarmaken dat is toch een mooie combinatie. You go girl
  11. Anke:
    9 mei 2022