Napels, werken, Rome

15 mei 2022 - Minturno, Italië

Zondag gaan Mikki en ik met de auto op pad. We hadden een leuke plaats uitgezocht op ongeveer 30 minuten rijden om te gaan lunchen  Toen we daar echter aankwamen was alles, en dan bedoel ik ook echt alles dicht. En nu dan? Waar zullen we dan nu heen gaan? Nou dat werd dus Napels. Leuk, gezellig en .. spannend. Spannend vooral omdat Napels nou niet echt de reputatie heeft van een veilige stad. Waar zal en kan ik veilig parkeren bedenk ik mij als we nog een kwartier te rijden hebben. De auto maar even aan de kant gezet en eens kijken op Google voor een treinstation op een goeie afstand van de stad. Wellicht een beter idee. Lang leven Google. We vinden een metro station op redelijke afstand. Zo gezegd zo gedaan. Ik parkeer de auto in een buitenwijk aan de rand van de stad. Ik vraag aan een vriendelijk ogende dame, die met haar hoofd over de balkonreling nieuwsgierig naar beneden gluurd, of mijn auto hier veilig staat. Ja hoor knikt de dame.. en toen ik vroeg of zij de auto in de gaten wou houden voor mij,  was het een vriendelijk Si.. ik had hem het liefst  op mijn rug mee genomen. Maar ja daar is hij nou net iets te zwaar voor..Hopelijk staat hij er nog als we terug komen. En graag dan ook op zijn vier wielen als het effe kan.

Na een half uur met de metro komen we in de stad aan waar we heerlijk rond slenteren, koffie drinken, eten, winkelen en wederom  koffie drinken. Ook al ben ik eerder in Napels geweest ik blijf het een geweldige, aparte stad vinden. Een x aantal uur later gaan we  terug met de metro. En raad .. Yes.. hij staat er nog en is gelukkig ook helemaal punk gaaf en staat ook op vier wielen. Volgende keer toch iets beter voorbereiden en minder impulsief  zijn besluit ik.

Maandag beginnen we de dag met een kort werkoverleg.  Daarin werd verteld dat we deze week 35 !! Mobilehomes moeten schoonmaken. Kiana, onze teamleidster,  heeft nog genoeg andere werkzaamheden  er naast te doen dus zij doet er een en wij doen alle drie ieder twee mobilehomes per dag. Nou dat is goed te doen lijkt me.  Op de eerste dag waren we zelfs een uur eerder klaar. Dat gaat lekker zo.

Dinsdag doen we hetzelfde,  ook 7, we waren nu al om drie uur klaar. Wauw we krijgen de snelheid erin. Maar wat komt er veel bij kijken voordat een camping open is en draait.  Niet alleen bij Eurocamp maar ook de camping zelf. Aangezien we vroeg zijn gaan we richting Baia Domizia lopen om ons zelf te trakteren op een ijsje. En terug gaan we via het strand. Wat weer een paar mooie foto's opleverd. Er is wat meer  bedrijvigheid hier op de camping gekomen, er zijn namelijk een aantal mannen van Eurocamp gekomen om de zware werkzaamheden uit te voeren. Een Italiaan. Een Duitser,een schot en een Engelsman. Zij blijven een week en vanwege de kennismaking hebben we 's avonds heel gezellig met elkaar iets gedronken. Iets teveel waardoor we de dag daarna met een katertje de dag beginnen.

Over de woensdag donderdag en vrijdag kan ik heel kort over zijn. Heeeeel hard werken. Waar het met mijn rug echt super goed gaat protesteren mijn voeten, handen en armen enorm. Het lijkt een beetje op het gevoel van een dagelijkse workout die te zwaar en te lang duurt en dat dagen achter elkaar.  Maar eind van de week hebben we wel 36 mobilehomes schoon. Het geeft  een goed en voldaan gevoel om zo lekker bezig te zijn. Maar men wat ben ik moe.

Zaterdagochtend vertrekken we rond 8 uur richting Rome. Na twee uur rijden komen we aan op de camping Fabulous. Wat een mooie camping is dit. Voor wie  naar Rome wilt en eind van de dag in een fijne omgeving wilt verblijven, en ook nog dicht bij de stad wilt zitten, is dit echt een aanrader. Met de bus en metro ben je namelijk zo in Rome. Bij het Colosseum stappen we uit de bus en van daaruit gaan we verder wandelen. Voor twee van de meiden is Rome de eerste keer en uiteraard willen zij zoveel mogelijk zien deze twee dagen. Ik besluit om verder alleen op pad te gaan. Heb er echt behoefte aan om even alleen en zonder de meiden te zijn. Ik ben toch elke dag samen met de drie meiden, wat gelukkig klikt maar even tijd voor mezelf heb ik ook nodig merk ik. Ik slenter door de vele straatjes  die Rome rijk is, ga op het terras zitten en mensen kijken, bekijk wat winkels. En ook brand ik in een kerk een kaarsje.  Kortom even heerlijk genieten van deze mooie maar o zo drukke stad.  Begin van de avond zie ik de meiden weer terug. Na wat te hebben gegeten en gedronken met elkaar besluit ik dat het mooi is geweest voor vandaag en ik terug naar de camping ga.

Vandaag gaan de meiden weer terug de stad in terwijl ik besluit om hier op de camping te blijven. Ik ben al 4x eerder in Rome geweest en het wordt het vandaag rond de 28 graden. Ik heb zin om even niets anders te doen dan bij het zwembad liggen met mijn ereader. Gewoon even niets doen.En wie weet komt er nog wel een leuke Italiaan mijn rug insmeren.

Fijne dag.

Ciao

1. Gré de Graaf:
    15 mei 2022
    Ziet er weer mooi uit Marjo
  2. Karin:
    Heerlijk genieten mop 🥰
  3. Esther Hissink:
    15 mei 2022
    Wat kan jij toch heerlijk schrijven, leest lekker weg.
    Leuke foto's mop, ga zo door met genieten. X
  4. Jeannet:
    15 mei 2022
    Hard werken en hard plezier maken!!
    Is zeker een mooie camping Fabulous: zijn wij een aantal jaar geleden ook geweest.
    Geniet ervan!!
  5. Marjo:
    18 mei 2022
    Hé Jeannet , zolang het in evenwicht is gaat het goed. Maar vooral plezier maken staat op nr 1.
    Heerlijk hier in Italië.
  6. Inge:
    Lekkere week weet! Leuk geschreven Mar 😘
  7. Marjo:
    Dankje wel lieve Inge voor je lieve reactie. Xxx
  8. Colet:
    16 mei 2022
    Heerlijk marjo, fabulous zijn wij ook geweest met onze camper. Zeker een aanrader.
  9. Marjo:
    18 mei 2022
    Ik vond hem ook super gaaf. Zou volgend jaar daar wel willen werken.
    Kom je dan gezellig met je camper?
  10. Yvonne Bennemeer:
    16 mei 2022
    Bedanktvoor je tip (fabulous) ga ik zeker onthouden, als we die kant op gaan ,ga je goed Mar leuk verhaal. 🌻
  11. Marjo:
    Dank je wel Yvonne.
    En zeker een keer naar Rome gaan. Maar niet niet in het voorjaar /zomer als het kan. Dan is het zo warm.
    Ik blijf schrijven hoor Yvon. Blijf me volgen
    Groetjes
  12. Esther IJskes:
    16 mei 2022
    Leuk om te lezen weerMarjo!
    Wat een harde werker en die rust aan het zwembad had je verdient 👍
    Wij zijn toevallig kort geleden in Rome geweest, geweldige stad! Geniet ervaren groetjes!
  13. Marjo:
    Dank je wel Esther.
    Elke dag weer genieten hier.
    Groetjes terug
  14. Jolanda:
    16 mei 2022
    Nou Mar, ik wandel helemaal met jou mee wanneer jij zo beeldend verteld. Ik zie alles levendig voor mij. En alhoewel ik zelf niet in Rome of Napels ben geweest kan ik mij daar aan de hand van jouw belevenissen een goede voorstelling van maken.... Heel veel plezier mop en dat er masr veel mooie verhalen mogen volgen❤
  15. Marjo:
    Dank je wel moppie.
    Ik blijf de verhalen schrijven hoor
    Ben je toch een beetje bij me.
  16. Cas Lange:
    17 mei 2022
    Het is moeilijk te begrijpen dat er jonge? mensen zijn die op werkvakantie gaan, mooie foto's maken van al hun avontuurtjes en dan klagen dat ze hard moeten werken!! Ik wil wel met je ruilen en beetje op een bezem hangen en oppas spelen voor een paar jonge meiden, wat een leven!
    Marjo geweldig, geniet er maar lekker van en hou het vol tot je net zo blond/zilver bent als die oome in NZ!
  17. Marjo:
    18 mei 2022
    Niet te begrijpen hé ome Cas. Snap niet dat ze het doen. Maar als je weet hoe ze er bij zit wel.haha. en ik ga het zeker volhouden. Dit is echt genieten.
    Dikke kus uit Italië.
  18. Priscilla:
    17 mei 2022
    Jeetje Mar!, wat heerlijk om jouw verhalen weer te lezen. Stacey slaapt momenteel bij me op de bank, (zijn in Center Parcs, dus die is helemaal opperdepop,) en heb nu mooi even tijd alles rustig te lezen en de foto's te bekijken. Maar wat prachtig allemaal. Kan me er zo in inleven. Ik hoop dat je nog heel veel mooie momenten gaat meemaken, en... Dat die knappe Italiaan nog voorbij komt om je rug in te smeren😉. Heel veel plezier en Geniet! 🥂 🍝☀️👙🕶️ Dikke kus van mij en Stacey
  19. Marjo:
    18 mei 2022
    Echt Pris genieten hier. Als ik toch eens kon blijven hier.
    Gelukkig heb ik nog heel lang te gaan hier.
    Veel plezier nog met Daan en Stacey.
  20. Michael:
    18 mei 2022
    Wat een ontzettend leuk verhaal weer en wat een bikkel ben je toch 💪🏻. Maar ik zou graag een paar weken met je willen ruilen hoor 😎. En thanks voor de tip ! Zijn nog niet eerder in Rome of Napels geweest maar het staat op het lijstje, dus wie weer. Geniet ervan en kijk al uit naar je volgende blog !
  21. Marjo:
    18 mei 2022
    Het is zo heerlijk hier. Loop alleen maar met een big Smile op mijn gezicht. Mijn droom komt uit Michael.
    En Rome en Fabulous is echt een goeie combi. Zeker doen.
  22. Gabi Horl:
    19 mei 2022
    Wat leuk om te lezen Marjo..leuk verhaal en wat ben jij aan het genieten, geweldig 😘
  23. Marjo:
    22 mei 2022
    Dank je wel mop. En wat ben ik aan het genieten. Wil dat de tijd heel langzaam gaat.
  24. Michel vesseur:
    20 mei 2022
    Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Zo trots op je. Je bent een stoer wijf waar straks de Italianen voor in de rij staan. Jij eindigd op een veranda in Toscane. Dat staat vast.
  25. Marjo:
    22 mei 2022
    Dank je wel lieverd. Ik kan altijd nog schrijfster worden. Ik zie mij al helemaal zitten op die veranda. En jij komt zeker van langs om de hoeden te regelen.