Samen zijn.. Amber, Coen en Elly

19 september 2020 - Tuoro sul Trasimeno, Italië

De 4 dagen bij Amber en Coen waren erg relaxed en gezellig. Zij hadden  een echt Italiaans huisje gehuurd. Zo een huisje is gemaakt van cement met stukken steen en met van die bruine luiken voor de ramen. Een patio met stoelen die niet gemaakt zijn om er lang op te zitten. Een douche waarbij de naam  badkamer echt van lang geleden is. Maar het het was echt zo een schattig lief, leuk huisje. Geen luxe maar dat was niet belangrijk.

We moesten 3 weken inhalen dus hebben heel wat af zitten kletsen bij het zwembad. Nou kunnen Amber en ik goed kletsen dus dat kwam mooi uit.

Aan het eind van de middag gingen we vaak op pad, Zo hebben we onder andere een prachtige route gereden door het hart van de Toscane. Het is echt zo mooi dat als je rechts kijkt je bang bent dat je links wat mist. Het gebied heet Vall D' Orcia. En dan met name de weg van San Quirico naar Pienza. ECHT Bellisimo!! Dit is onder andere waarom ik zo ontzettend van Italië hou. Die verscheidenheid in landschappen met die prachtige dorpjes. In Pienza, op de stadsmuur, hebben we de ondergaande zon ook nog bewonderd. Wat een plaatje.

Dinsdagmiddag hebben we aan het eind van de middag wederom een mooie rit gemaakt maar nu als bestemming een wijnproeverij. Nou dit was ook echt  zo leuk en oo zoooo lekker. Eerst een kleine rondleiding om te zien hoe de wijn nou eigenlijk gemaakt wordt en daarna... Daarna proeven... Bij ieder  nieuw glas wijn kregen we een snack  Zes verschillende soorten wijn kregen we. Daarna als afsluiting een  bord pasta. Nou je kon ons rollen. Op de terug weg nog even een cappuccino gedaan in Perugia. De bekende studentenstad hoog op een berg hier in Umbrie.

Woensdag was het afscheid nemen van Amber en Coen want ik ga weer verder. Nu rij ik naar het Lago di Trasimeno. Een hele lange reis voor mij van wel 30 minuten. Haha Maar daar is mijn lieve vriendin Elly ondertussen ook gearriveerd We gaan samen 9 dagen vakantie vieren. Cultuur snuiven en veel wijn drinken.

Wat cultuur snuiven betreft, dat hebben we gisteren gedaan in Assisi. Assisi is een zeer regileuze plaats die ook als je niet gelovig bent je enorm aanspreekt. Het heeft ook echt zo een middeleeuwse uitstraling. In alle winkels zie je foto 's van de paus en andere belangrijke heiligen en overal kun je religieuze souvenirs kopen. Wij hebben van alles bewonderd maar niets gekocht. O ja wel Elly heeft een magneet gekocht.

Vandaag is het  een rustdag voor ons. Lekker bij het zwembad wat lezen en slapen en lunchen met Prosecco. Het is nu rond de 29 graden. Niet te warm en met een windje erbij. Vanavond gaan we in een heel apart restaurant iets eten op aanraden van een vriendin van ons. Het lijkt op een oud museum met pistolen en legerkleding en het  ruikt er muffig. Maar het eten schijnt verrukkelijk te zijn. Nou we zijn benieuwd. Ik laat jullie weten hoe het is geweest.

De rust, medicatie en het niet autorijden hebben er voor gezorgd dat ik mij al wat beter voel.

Het deed mij erg goed al die lieve warme reacties te krijgen Het heeft mij echt er doorheen getrokken.

Mille grazie.

1. Molenaar Marina:
    19 september 2020
    Ik geniet van je verhalen en van je avontuur/zoektocht in Italie en wat fijn dat Elly er nu ook is. Genieten samen en ik ben benieuwd hoe het restaurant🍝is geweest...op naar meer mooie avonturen en dingen die op jullie pad gaan komen de volgende dagen "have fun ladies" 😘
  2. Gerard Kuipers:
    20 september 2020
    Mooi geschreven Marjo👍,je geniet ervan met volle teugen letterlijk en figuurlijk 😄doe je goed X
  3. Nanda Mulder:
    22 september 2020
    Fijn dat het weer beter met je gaat en leuk om alles zo terug te lezen. Dikke kus en ook aan Elly💋
  4. Priscilla:
    22 september 2020
    Wat heerlijk weer om te lezen Marjo! En al die foto's ook. Wat een prachtig land. Blijf lekker genieten van deze prachtige reis. XXX
  5. Jolanda:
    23 september 2020
    Hey Marretje wat goed te lezen dat het wat beter gaat, hoop dat je op een gegeven moment ook zonder pijnstillers de nacht doorkomt. Trouwens wat een narigheid dat zwembad en die dagindeling van jullie héél erg vervelend ook die omgeving bah....🤣🤣🤣🤣 veel plezier!!!!!