Genieten met Elly....en rust.

25 september 2020 - Passignano sul Trasimeno, Italië

Ik eindigde mijn vorige blog dat we 's avonds uit eten zouden gaan in dat leuke gekke restaurant. Nou dat ging hem niet worden want Ruim !!! reserveren was echt een must als je hier wilt eten. En als je op zaterdagmorgen een mail stuurt dan wordt deze pas maandag gelezen. Helaas is het restaurant alleen in het weekend open en was dit ons enige weekend samen. Jammer hoor.

Afgelopen zondag zijn we richting Pienza, San Quirico d'Orcia en Bagno Vignoni gereden. Voor mij was dit de 2e keer in één week. Want een week daarvoor was ik er ook met Amber en Coen. Maar Elly was nog niet eerder in deze omgeving geweest. En aangezien het zo een mooie omgeving is ging ik er graag nog een keer heen Er zijn namelijk altijd weer dingen die je bij een tweede ziet die je de eerste keer niet gezien heb. En dit gedeelte van Toscane heeft zulke mooie landschappen dat het net een sprookje is. Je kunt hier je auto langs de kant zetten en  enorm genieten van het mooie uitzicht. En ook nu heb ik weer zulke mooie foto 's kunnen maken. We zijn hier van de hoofdweg af gereden en verder gaan wandelen. Zo kwamen we op een laan terecht met aan beide zijden cipressen, deze bomen staan symbool voor het Toscaanse landschap, en aan het eind staat daar één van de meest gefotografeerde huizen van Toscane. Zo gaaf. Echt wat is het genieten hier in Italië.

We zijn ook een dag het groene Umbrie in gegaan. Ook weer een zo een prachtig stukje Italië. Zover je kunt kijken zie je de glooiende heuvels met olijfgaarden vol met olijfbomen en wijnranken vol met druiven. Er komt geen eind aan. Ondertussen kom je de prachtigste plaatsjes tegen waar we uiteraard een tussenstop maken voor een kopje cappuccino of een glas wijn. En ook hier kon ik mijn hart op halen met het maken van foto's. Hoe vaak ik niet geroepen heb : stop....foto moment.

We zijn ook een dag naar Siena geweest. Siena is de stad met het mooiste plein, Piazza del Campo, wat ik tot nu toe gezien heb. En ook de Duomo is er 1 die heel indrukwekkend is. Vooral de vloer is heel bijzonder. Schijnt dat deze vloer maar een paar weken per jaar te bezichtigen is omdat ze bang zijn voor beschadigingen. Echt een kunstwerk. Als je in Toscane bent is Siena bezoeken eigenlijk een must. Helaas was het een regenachtige dag waardoor de sfeervolle ambiance iets minder is. Maar we hebben genoten van deze stad. En of het nou regent of niet een gelato smaakt altijd.😊

Woensdag werd ik wakker in een kamer met slingers en ballonnen. Want het was mijn verjaardag. Alweer 53 jaar pffff wat gaat de tijd toch snel zeg. Na een uitgebreid ontbijt gingen we richting Arezzo. Daar hadden we namelijk afgesproken met Elly haar dochter Mandy en haar vriend Tido en met Paul. We hadden afgesproken bij Fattoria la Vialla. Een wijn en olijfboederij in de heuvels dicht bij Arezzo. Eerst kregen wij een rondleiding hoe de olijfolie gemaakt wordt en daarna zagen we dit ook bij de wijn. Ook kregen we te zien hoe de pastasaus en de koekjes gemaakt worden. Na de rondleiding bleven wij voor een zeer uitgebreide lunch op deze fattoria. We hebben zeker vier uur gezeten waarin we verschillende wijnen hebben gedronken, en naast de verschillende voorgerechten ook nog 3 gangen eten langs zagen komen. 's avonds hebben we alleen nog koffie gedronken zo vol zaten we van al het eten. Wat een leuke verjaardag was het ondanks dat ik ver van huis ben. Ook de felicitaties op FB en op mijn mobiel maakte dat ik mij jarig voelde.

Donderdag een rustdag om onze koffers/spullen in te pakken want morgen gaan we ieder weer onze eigen weg. Ik ga  zelf verder richting Le Marche. En Elly gaat naar Italiaanse vrienden in Padua. Van vrijdag tot maandag verblijf ik in Senigallia En vanaf maandag ga ik dan door naar een B&B in Corinaldo.

Donderdagavond  had ik ook nog een afspraak in een prive kliniek hier in Tuoro. Ik kreeg een MRI scan omdat ik na al deze weken toch nog steeds pijn heb. Ik wil weten wat er aan de hand is. Helaas blijkt het toch een hernia te zijn. En is mij aangeraden om de aankomende 3 weken rust te nemen. Dit is echt K.. Want er staat veel op mijn planning maar deze stond er niet op. Maar goed het is niet anders. Even slikken. Janken en weer doorgaan. Oh nee rust..

Maaaaar ik ben in Italië en ik ben nog steeds heel blij en gelukkig. En... ik weet zeker dat het goed komt.

Groetjes uit Senigallia en fijn weekend allemaal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irma:
    25 september 2020
    Prachtige foto's Mar ! Wat naar dat je nu diagnose hernia hebt gekregen ! Gezien de pijn niet verwonderlijk. Rust...hoe dan ??? Week plat liggen of doen ze dat niet zo in Italië. Hou je goed, liefs
  2. Paula:
    26 september 2020
    Heerlijk weer om te lezen ❤️
  3. Marlies:
    26 september 2020
    Je brengt met je verhalen de zon, het landschap, de gezelligheid en het geniet voor ons dichtbij 😉 mooi om te lezen dat je zo intens geniet ondanks je hernia; kan best zijn dat alle spanning (van jaren) er nu uitkomt sterkte daarmee meis! Komt allemaal goed en blijf genieten ❤❤
  4. Mieke:
    26 september 2020
    Hoi Marjo! Nog van❤️e gefeliciteerd! Super vervelend dat je een hernia hebt. Hopelijk kun je wel genieten van al het moois om je heen. Sterkte en geniet! 😘
  5. Nella:
    26 september 2020
    Weer mooie herinneringen gemaakt ..en wat er nog aan komt...maar rustig aan doen...weet het is moeilijk.🌻🌻🌻
  6. Inge:
    Lekker leesbaar je verhalen Mar! En rust nemen maar blijven genieten 💋
  7. Rudy Bree:
    26 september 2020
    Fijn weer zo'n mooie blog van je Marjo waardeloos die hernia maar ja niets aan te doen ik hoop je nog veel mooi ziet het beste en tot ziens op het volgende blog
  8. Joyce:
    30 september 2020
    Lees nu pas deze blog van je... toch een hernia :-( Ik weet je er alles van zoals je weet... Beterschap!! X