Emilia-Romagna en weer terug naar Toscane

29 augustus 2022 - San Baronto, Italië

De dagen en daarmee dus ook de weken gaan zo verdomd snel. Ik probeer alles nog bewuster te beleven. En ik heb nog maar 4 van de 24 weken te gaan.

Maar wat geniet ik hier toch. En elke dag weer die gele bol en die blauwe lucht, het  verveelt mij nog geen seconde.

Dinsdag rij ik richting Modena om samen met Elly een paar dagen in een B&B te verblijven. De afgelopen 7 weken ben ik eigenlijk alleen maar in Toscane geweest en nu ik rij richting de regio Emilia-Romagna. Deze regio is zo anders, veel vlakker ook en heeft geen hoge bergen met stijle wegen en haakse scherpe bochten. Ook best wel lekker voor de verandering.

Onze B&B, La Casa di Valeria, is ontzettend mooi en ligt heerlijk rustig en heeft een fijn zwembad. Echt een aanrader voor wie ooit in deze buurt vakantie gaat vieren of iets zoekt om te overnachten.  En dan heb ik nog niet eens over de eigenaren. Zij is een zangeres en is heel druk met optreden en hij is iemand die een beetje van alle markten thuis is en de B&B runt. Hospitallity is geweldig mensen.Zo kregen we ook fietsen te leen om richting Modena te fietsen, helaas had of Andrea het verkeerd gezegd of El heeft het verkeerd begrepen maar in ieder geval in plaats van naar links gingen wij naar rechts. Nou is fietsen in Italië sowieso al een uitdaging maar deze route was er duidelijk 1 die niet bestemd was voor fietsers. Op een gegeven moment reden we zelfs op een weg die niet voor fietsers maar alleen voor auto's bestemd was. Maar goed uiteindelijk komen we gelukkig veilig en wel aan in Modena. Maar alle, k.. fiets, gevloek en getier etc. is vergeten als we het plaatsje Modena zien. Wat een mooie gezellige plaats is dit. Eentje met leuke terrasjes, kleine lieve straatjes met winkeltjes en boetiekjes, en uiteraard is er een kerk, er was ook een super leuk straatje met paraplu's in de lucht, na uitgebreid te hebben geluncht en rond te hebben gelopen fietsen we terug via de route op Google maps.  En dit keer afgestemd op fietsers. En het ging nu aanzienlijk sneller en was ook een heel stuk veiliger dan de heenreis.

De volgende dag gaan we op tijd richting Maranello, deze  plaats is heel bekend want deze plaats is verbonden met Ferrari. Als je dan zo dicht in de buurt bent moet je dat natuurlijk wel zien vinden wij. Ook al zijn we geen auto fans. Zodra we deze plaats binnen rijden worden we rechts en links ingehaald door die mooie rode race monsters. Je kan hier, blijkt later, voor 600 euro een uur in een Ferrari rijden en daar is echt veel animo voor. Echt wel gaaf om hier te zijn en ik begin enthousiast foto's te maken. Onder het mom voor thuis voor Roan, maar stiekem ook een paar voor mezelf. Het museum van Ferrari is ook in Maranello maar die behoefte hadden we nou weer niet om die te bezoeken. Na 2 uurtjes houden wij het voor gezien en rijden we terug. Vrijdag rijden we ook op advies van Andrea naar een klein plaatsje, nou was de route erheen en terug mooier dan het plaatsje zelf. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik qua plaatsjes al zoveel gezien heb dat ik wel een beetje verzadigd ben.

Onze B&B is zo ontzettend fijn en leuk, heeft ook nog eens een heerlijk zwembad, en met allemaal gezellige mensen om ons heen kunnen El en ik terug kijken op weer fijne dagen samen. Zaterdag gaan wij namelijk weer ieder onze eigen weg. El gaat via Verona terug naar Nederland en ik ga wederom terug naar Toscane. Ik heb daar in een klein plaatsje, hoog in de bergen, onder Pistoia een appartement gehuurd. Hier kan ik tenminste  zelf weer wat koken en wat ook heel fijn is, ik kan wassen. Want dat is echt hoog nodig.

Vandaag ben ik een paar uur gaan wandelen in de omgeving. Een fijne, rustige weg met een prachtig uitzicht over de heuvels van Toscane. En onderweg heb ik wat foto's gemaakt van dingen die echt zo authentiek Italiaans zijn en die ik leuk vind om te laten zien op mijn blog. Ook vandaag is het weer ontzettend warm en wanneer ik terug ben in mijn appartement is het eerste wat ik doe een duik nemen in het zwembad.

Morgen, dinsdag, ga ik naar het plaatsje Vinci want daar is zowel het huis als het museum van Leonardo da Vinci. De route daar heen schijnt al prachtig te zijn dus dat wordt weer veel stoppen en proberen mooie foto's te maken.

Jullie begrijpen het vast al. Ik ga zeker weten deze aankomende weken nog heel hard genieten. Want voor ik het weet rij ik terug naar Nederland en is er een einde aan mijn droomreis gekomen.

Veel liefs uit San Baronto, Italië.

1. Gré de Graaf:
    30 augustus 2022
    Wat een leuk verhaal weer en weer prachtige foto's, genieten nog ff Marjo 😘
  2. Marjo:
    Dank je wel Gre.
    Ik blijf nog even door schrijven en foto's maken.
    En ook nog even genieten. Het gaat zo snel nu. Pfff🥰😘
  3. Colette:
    30 augustus 2022
    Lieve Marjo, wat een heerlijk verhaal weer! Wat is Italie toch ook een prachtig land. Genietze nog de laatste weekjes!
  4. Marjo:
    Lieve Colette,
    Het is ook zo leuk hier dat ik met veel plezier het met jullie deel. Italië is gaaf, mooi en heeft eigenlijk alles om gelukkig te zijn.
    Elke dag weer zo happy hier.
    Veel liefs 😘
  5. Yvonne:
    30 augustus 2022
    Wat een leuk verhaal weer, wij zijn zaterdag in de Toscane, plaatsje Lamporecchio op camping Barco reale. Mischien komen we je nog tegen😍
  6. Marjo:
    Hé Ruud,
    Wat leuk om van je te horen!
    Inderdaad ligt jullie camping hier op 2 minuten rijden vandaan. Ik ga echter donderdag richting Lucca. Anders had ik jullie zeker opgezocht. Jammer. Maar jullie gaan een pracht vakantie krijgen. Zeker naar Vinci gaan en Pistoia vond ik ook heel leuk.
    Heel veel plezier in ieder geval.😘
  7. Rudy Bree:
    31 augustus 2022
    Wat een leuk verhaal weer geniet nog lekker de komende tijd dikke kus Rudy
  8. Marjo:
    31 augustus 2022
    Dank je wel lieve Ruud. Dat ga ik zeker nog even heel hard doen. Veel liefs Mar xxx
  9. Nanda Mulder:
    1 september 2022
    Lieverd, Geniet nog van je laatste weken. Dikke kus
  10. Marcel Kars:
    2 september 2022
    Ah, San Baronto! Daar hebben wij met de tent op een camping gestaan toen de jongens rond de 10, 11 jaar oud waren. We hadden een plek op hoogte, lekker alleen aan de rand van de camping. Prachtig uitzicht maar wel stijle paden. Vandaar uit met de trein naar Florence geweest.
    Heerlijke omgeving 👍🏼.
    Geniet nog maar even lekker Marjo. Tot gauw in 🇳🇱.
    Doeg,
    Marcel 😘
  11. Ge & Jud:
    6 september 2022
    Hi Marjo, wat een geweldige verhalen. Geniet nog maar van harte 🥰 Vinci, Lucca allemaal top
    Liefs Gerrit & Judith