Het blijft genieten.

30 mei 2022 - Minturno, Italië

Het is erg leuk om elke dag weer wat te schrijven op mijn blog, de ene dag schrijf ik wel wat meer dan de andere dag. Alhoewel het lijkt of ze steeds langer worden Maar wat ik zo leuk vind is jullie enthousiaste reacties hierop. Jullie reageren zo lief en positief en genieten zo met mij mee.

En dan beginnen we aan een nieuwe week na een nacht van weinig slaap. Ik was  zo druk in mijn hoofd met wat ik nog allemaal moet doen dat ik niet in slaap kwam, welk nummer bij welke mobilehome hoort, o ja en ik moet ook nog naar caravan 39 voor het kraantje want die lekt en zo waren er nog aantal dingen die ik mij bedacht.

Maar een goeie nacht of niet om half acht gaat de wekker en begint mijn nieuwe dag. Met een kopje koffie ga ik eerst even op de veranda zitten om te genieten van de rust en de vogels die al flink bezig zijn om hun mooiste lied te zingen. Het is een heerlijk begin van de dag. Om negen beginnen we de dag met een kort werkoverleg. Taken worden verdeeld en we splitsen  ons op. Ik begin vandaag wederom met schoonmaken. Eigenlijk is dit een standaard begin van de dag tenzij je de receptie dienst heb van 9.00 tot 10.00.

Tevens is dit het begin een drukke, energie vragende week. Waarin de hoge temperaturen hier veel van mijn vraagt.  Lichamelijk werken in de volle zon, deze week waren er dagen van 33 graden bij, heb ik nog niet eerder gedaan en is echt ontzettend wennen. Wat ben ik weer blij als het vijf uur is. En we een duik kunnen nemen in de zee.  En dan te bedenken dat dit het begin is van een lange periode met heel veel mooi en warm weer. Maar je hoort mij niet klagen hoor. Ik ben gek op mooi en warm weer.

We merken trouwens wel dat het drukker wordt op de camping en op het moment zijn het vooral veel Engelsen en Ieren die voor een week vakantie komen vieren. Zij zijn op dit moment de grootste groep vakantiegangers. Wat zijn het toch een aardige mensen  die engelsen en Ieren. Ook altijd de tijd (bijna) en zin maken voor een gezellig praatje.

'S middags van 15.00 tot 17.00 lopen wij bij onze gasten langs, Gezellig wat kletsen over Italië en de vele bezienswaardigheden die er te doen zijn. Dit tot vreugde van de andere meiden die het niet zo leuk vinden en mij dat stukje services te laten doen. Ook moeten wij binnen 24 uur na het arriveren en 24 uur voor vertrek bij de gasten langs gaan om te vragen of alles naar wens is. En ze tevens wijzen op de 7 regels betreft het achter laten van de mobilehome. Laatste is belangrijk want de gasten zijn best makkelijk met de manier waarop ze de mobilehome achterlaten.

Deze week ben ik op woensdag en donderdag vrij. Aangezien werken met 32 graden behoorlijk pittig en wennen is begin ik woensdag eerst met relaxen op het strand om daarna eind van de middag gezellig met Mikki naar Formia te rijden, een leuke plaats hier vrij dichtbij. Eerst gaan we wat winkelen om vervolgens op een leuk terras neer te ploffen en aan de aperol spitz gaan. Het is echt even heel fijn om van de camping af te zijn. Aangezien het toch 20 minuten rijden is voor je in een plaats bent blijf ik eigenlijk voornamelijk na het werk op de camping. Dus als ik vrij ben is het heerlijk om in een andere omgeving te zijn.

Donderdag ga ik naar een markt in Sessa Aurunca. Ik ben gek op markten en zeker in Italië zijn ze erg leuk. Heerlijk wat slenteren over de markt, cappucino drinken, even de toerist zijn   Alleen het parkeren is wel een dingetje. Ik rij de auto er zo in  allleen er uit rijden. Wat ellende zeg. Hellingproef en dan achterstevoren. En dan wegrijden. Pfff na 3x proberen weg te rijden stap ik uit en loop ik  naar een man die verder op staat te kletsen en vraag of hij mijn auto alsjeblieft er  uit wilt rijden. Tuurlijk wilt hij dat en hij rijdt mijn auto echt in 1x zonder blikken of blozen naar achteren.Hoe dan?? Grrr waarom lukt mij dat nou niet.  Ik rij weer terug naar de camping. S middags ga ik nog even wat uurtjes naar het strand. En zo zijn mijn 2 vrije dagen in weer voorbij.

Vrijdag en zaterdag en zondag is het wederom lekker pittig door werken. Veel mobilehomes  moeten schoon en voorbereid worden voor de te verwachten gasten en dat worden er met de dag meer. Vrijdag verwachten we acht families en zaterdag verwachten we er zeven.

Wat geniet ik toch elke dag hier en wat is het een goeie. Beslissing geweest om een half jaar een sabbatical te nemen. Op dit moment ben ik alweer 4 weken aan het werk. Wat gaan de weken snel. Mijn blog is deze week wat korter en minder gevuld aangezien er dagen bij waren dat ik het gewoon te druk heb en 's avonds de puf niet meer heb om nog iets te schrijven.

Veel liefs vanuit Italië.

Marjo

1. Yvonne Bennemeer:
    30 mei 2022
    Fantastisch leuk verhaal weer dank
    Je wel krijg helemaal vakantie kriebels 🤣,maar moet morgen gewoon werken om 7.00 uur dus Ciao
  2. Marjo:
    2 juni 2022
    Sorry Yvonne. Maar ik snap die kriebels. Ook heerlijk om elke dag hier te zijn. En we hebben nog even gelukkig.
    😍
  3. Cas Lange:
    31 mei 2022
    Weer een heerlijk weekje achter de rug en zo te lezen sta je al klaar om met de echte vakantie te beginnen!!
    Nog een paar weken hard werk met 33C, een drankje en een duik in koud? water en je bent weer vrij.
    Groetjes
  4. Marjo:
    2 juni 2022
    Nog vier weken hier hard werken op deze camping. Daarna 2 weken vrij om vervolgens 6 weken aan de receptie te zitten. Dat lijkt mij ook erg leuk. En weer wat anders na dit schoonmaken.
    Maar wat ik ook doe ome Cas. Ik geniet enorm hier. De begint met een kopje koffie op de veranda. Dat is al genieten 🥰🥰🥰
  5. Gré de Graaf:
    31 mei 2022
    Leuk verhaal weer, maar toch ook wel hard werken, ciao
  6. Marjo:
    2 juni 2022
    Ik heb er een talent bij Gre.. misschien word ik wel schrijver en ga ik hier in een huisje onder de veranda schrijven 🤣🤣
    Maar het is inderdaad ook hard werken. Maar geeft wel voldoening. Leuk dat je iedere x zo lief reageert Gre.🥰🥰
  7. Wendy:
    31 mei 2022
    Heerlijk om jou verhaal (reis) te volgen🙏ik geniet zo...ik ben zo trots op jou🥰
  8. Marjo:
    2 juni 2022
    Lieverd wat leuk te lezen dat je zo mee geniet. Nu ben je toch een beetje met mij mee op reis.
    Ben zo aan het genieten hier Wen. En het gaat zo goed alleen maar genieten. 🥰🥰🥰
  9. Simone Lam:
    31 mei 2022
    Je bent ook echt een toppertje wat je allemaal doet 🤗Weer heerlijk om je mooi reis verhaal te lezen 😘
  10. Marjo:
    2 juni 2022
    Leuk dat je zo mee leest simone.
    Gaan nog veel verhalen komen. De volgende is alweer in de maak.
  11. Anke:
    31 mei 2022
    Zeker hard werken maar weegt niet op tegen de zon, het strand, de zee, de markt en niet te vergeten het - hilarische maar o zo typisch Marjo - avontuur met het uitrijden van je geparkeerde auto. Te leuk 🤣
    X Ank
  12. Marjo:
    2 juni 2022
    Dank je mop voor je leuke reactie🤣🤣 Ik maak hier zoveel mee dat ik niet eens alles kan opschrijven.
    Maar dat ik elke dag geniet is wel te te merken hé.🤩
  13. Markus:
    1 juni 2022
    Wat goed om te lezen dat je zo aan het genieten bent en dat je daar een leuke job hebt. Geniet lekker van het avontuur 👊🏻
  14. Marjo:
    2 juni 2022
    Ga ik zeker doen Mark. En ik blijf schrijven .
  15. Anita Bakker:
    1 juni 2022
    Klinkt echt supper ondanks je harde werken vergoed het Italië de werkdruk xx
  16. Marjo:
    2 juni 2022
    Echt Aniet, het hier zijn is zo fijn. En het werken is goed te doen.
    Nog 4 weken op deze camping.
  17. Michel vesseur:
    2 juni 2022
    Nog geen tijd gehad om je blog te lezen. Ik mis nog wat in je blog.........Hoe gaat het met de Itialiaanse mannen? Waar is Marco, Luca Fabrizio???? Waar zijn ze?
  18. Marjo:
    2 juni 2022
    🤣🤣🤣ze zijn er wel hoor. Hihi.
    Vanaf vandaag alleen maar Italianen hier. Dus vanaf nu haren los lipjes getuit en flaneren over de camping.
    Gaat goed komen Mies🥰🥰
  19. Jolanda:
    2 juni 2022
    Nou Mar dat doet mij weer denken aan de tijd dat ik altijd druk was met het schilderen en dingen doen in huis. Dan lag ik s'nachts vaak allerlei plannen te bedenken waardoor ik bijna zin kreeg om meteen mijn bed uit te gaan en te beginnen want slapen.....🙃🙃 dat ging hem niet worden! Lieverd werk en geniet maar lekker van jouw geliefde Italië
  20. Ge & Jud:
    3 juni 2022
    Heerlijk om je verhalen te lezen, fijn dat je geniet ondanks het harde werken 👌 wij genieten ervan. Je schrijft erg leuk dus ga er mee door. Dikke kus Ge & Jud
  21. Marjo:
    7 juni 2022
    Ook leuk om jullie reacties te lezen. Het is ook zo leuk om dit elke dag te doen. Kunnen jullie mij toch een beetje volgen tijdens deze geweldige reis. Wat is Italië toch ontzettend leuk en mooi.
    Dus nog heel wat te schrijven voor mij en voor jullie te lezen.
    Dikke knuffel 🥰🥰
  22. Tyara:
    5 juni 2022
    Echt super leuk om jouw verhalen te lezen Mar! Ik ga even snel de volgende lezen ;)