De reis naar Bella Italia

28 augustus 2020 - Orentano, Italië

Ongeveer 2 weken voor mijn vertrek begon ik met gedag zeggen. Het was ontzettend leuk om te zien en te ervaren wat voor moeite er gedaan werd om mij in het zonnetje te zetten. Een lunch met collega's, een etentje bij mijn vriendinnen. De avonden thuis aan de wijn. Een koffietje drinken  op het terras of thuis De afscheidskadootjes  Wat was het bijzonder en hartverwarmend allemaal.

Maar toen was het zover. Zondagochtend 10 uur gingen wij (moeders en ik) dan eindelijk op pad. Uitgezwaaid door mijn kids en de buuf. Op naar een nieuw avontuur. ( ik kreeg meteen visioenen over het programma "ik vertrek") Je weet het maar nooit he.

De eerste dag zijn we via Belgie en Luxemburg naar Metz gereden. Ik had mij van te voren best druk gemaakt of mijn autootje ( Toyota yaris) die bergen wel op kon. Want tja ik had best wel wat mee. Als je 14 weken weg gaat gaat  bijna je hele kledingkast mee. En niet te vergeten al die schoenen. Maar het ging heel goed. Als een soort van Schumacher reden we over de snelweg.

Eerste stop was in Metz.  Daar hadden we de eerste overnachting geboekt. Het was best even wennen om iedereen met een mondkapje te zien lopen. Wat hebben wij het in Nederland dan anders geregeld eigenlijk qua covid-19. ( ik zeg niet dat het beter is trouwens)

Tweede stop was in Mulhouse. Daar kwamen we vroeg in de middag aan.  Ik had gevraagd om een kamer met 2 eenpersoonsbedden maar omdat zij die niet meer hadden kregen we voor de zelfde prijs ieder een eigen kamer. Dat was effe een luxe. S avonds zijn we lekker  uiteten geweest en op tijd naar bed want dinsdag  weer verder op reis naar Italie,  onze eerst bestemming daar is het Comomeer.

Daar aangekomen is het nog heerlijk zomerweer. Op naar onze B&B.  Ik had een geweldige leuke geboekt alleen er stond niet bij vermeld dat deze hoog in de bergen lag. pffff in zijn 1.. met klotsende oksels kwamen we boven aan. Dit was echt rete spannend voor mij. En omdat we bezienswaardigheden willen zien moet je toch weer naar beneden... en weer naar boven. Snap je mij stress?

Bij het Comomeer hebben we verschillende leuke plaatsen aangedaan. Met de ferry vanuit Menaggio naar Varenna en Belaggio. Ook zijn we richting Lago di Lugano gereden. Doordat ik daar een verkeerde afslag nam werd mijn kwaliteiten als chauffeur weer eens goed getest, de route was trouwens wel heel mooi en zeker de moeite waard.

Vandaag zijn we met heeel veel regen vertrokken richting Toscane. En hier in Toscane is het juist heeel erg warm. Dus meteen de zwemkleding aan en een duik nemen in het zwembad.  Vervolgens hebben we lekker gewijnd met Ronald en Joyce, die we net ontmoet hadden.

De eerste blog over mijn Italiaanse avontuur is een feit. En er zullen nog velen volgen. Ik moet er nog wat handigheid etc in krijgen maar het gaat vast goed komen.

piu tardi of wel tot later

Ciao Marjo

1. Wendy:
    29 augustus 2020
    Ja ik kan me goed voorstellen dat je een beetje gestresst was met je autootje om in de bergen te rijden ik ben trots op je...ik had toen me vriendje die reed pfff anders had ik ook stresss hihi heerlijk hoor allemaal jullie gaan meteen de leuke plekjes af hihi
  2. Michel Koopman:
    30 augustus 2020
    Hi Marjo, Een ware rallychaffeuse in de dop.. leuk om te lezen.. gelijk een goede start.. geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes Michel,
  3. Jolanda:
    30 augustus 2020
    Hey Mop, wat een avontuur zo samen met je moeder, v.w.b. die klotsende oksels leef en beef ik met je mee, ook wij hebben de afgelopen weken in Italië menig bergweggetje en pas bereden en telkens zat ik aan de verkeerde kant van onze camperbus , oftewel ik keek steeds de afgrond in.....en Nico maar zeggen kijk eens wat mooi, ik hield af en toe gewoon mijn ogen dicht (voor jou geen optie natuurlijk😉) maar eerlijk is eerlijk het is een prachtig land met veel bezienswaardigheden en hele lieve mensen. Lieve Mar en Truus ik hoop dat jullie nog vele mooie tochten samen maken en ook ik ben benieuwd naar je overige verhalen, Kus en stay safe, Jootje
  4. Molenaar Marina:
    30 augustus 2020
    Super leuk om te lezen dat jullie reis goed is begonnen samen met je mama. Op naar meer avontuur en mooie ritjes door Italie...liefs Marina.
  5. Gabriella Visser:
    30 augustus 2020
    De kop is er af! Straks helemaal in je uppie, dan begint het echte avontuur. Supertrots op je! Pas goed op jezelf, geniet volop, Dit is wat je wilt, go for it zus, en valt het tegen dan heb je deze ervaring toch mooi mee genomen... maar volgens mij ben je helemaal op je plek daar. Denk aan je💋♥️🇨🇮
  6. Emmie:
    31 augustus 2020
    Hoi Marjo en moeders. Wat leuk om de eerste blog van dit avontuur te lezen. Het ziet er op de foto's prachtig uit. En die klotsende oksels.....pfffff...ik ziet het voor me hoe je dan stresst. Geniet van de mooie momenten en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Kus, Emmie
  7. Claudia jansen:
    15 september 2020